Як відобразити у протоколі результати інвентаризації

938
Те, що в установі проведена інвентаризація, легко підтвердити протоколом інвентаризаційної комісії. Адже саме в ньому члени інвентаризаційної комісії вписують висновки про виявлені розбіжності та пропозиції, як їх урегулювати. З’ясуємо, хто, коли і як складає протокол результатів інвентаризації.

Основним нормативним актом, що регламентує проведення інвентаризації, є Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879 (далі — Положення № 879).

Його дія поширюється на всіх без винятку юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України.

Перевірці та оформленню результатів інвентаризації присвячено розділ IV Положення  879. У ньому і встановлено загальні вимоги і правила до заповнення протоколу результатів інвентаризації.

Хто складає протокол за результатами інвентаризації

Після того, як інвентаризаційно комісія закінчила свою роботу і відповідно до порядку проведення інвентаризації провела в установі перевірку всіх активів і зобов'язань, вона зобов’язана відобразити у протоколі:

  • усі висновки щодо виявлених розбіжностей між фактичною наявністю активів і зобов’язань і даними бухгалтерського обліку, які наводяться в звіряльних відомостях;
  • пропозиції щодо їх врегулювання.

Такі вчиняти вимагає від інвентаризаційної комісії пункт 1 розділу IV Положення № 879.

Яку інформацію вказують у протоколі інвентаризації

Тож на підставі даних, відображених у звіряльних відомостях результатів інвентаризації, у протоколі наводять:

  • причини нестач, втрат, лишків;
  • пропозиції щодо заліку внаслідок пересортиці, списання нестач в межах норм природного убутку, а також понаднормових нестач і втрат від псування цінностей;
  • висновки стосовно причин та вжитих заходів для запобігання таким втратам і нестачам.

За потреби до протоколу комісія додає іншу інформацію, що є суттєвою для прийняття рішень щодо визнання і оцінки активів і зобов’язань та розкриття відповідної інформації у фінансовій звітності.

Для складання протоколу за результатами інвентаризації Мінфін своїм наказом від 17.06.2015 № 572 затвердив типову форму. Тож саме до цієї форми мають вносити означені відомості про результати інвентаризації у кожній бюджетній установі.

Скачайте бланк протоколу інвентаризаційної комісії.

Зразок заповнення протоколу інвентаризації див. тут.

Зауважимо, що протокол інвентаризаційної комісії зразок оформляють не менше ніж у двох примірниках.

Які вимоги до затвердження протоколу

Коли закінчилася інвентаризація протокол, складений відповідно до законодавства  передається на розгляд та затвердження керівнику установи. 

Своєю чергою, керівник установи має його затвердити протягом 5 робочих днів після завершення інвентаризації.

Затверджений керівником протокол інвентаризаційної комісії є підставою для відображення результатів інвентаризації у бухобліку та фінансовій звітності у тому звітному періоді, у якому закінчена інвентаризація.



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

Освітні заходи

Освітні заходи

Отримайте нові знання

Взяти участь

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

Живе спілкування з редакцією


Розсилка







© Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах
Реєструйтеся просто зараз!

Цікавитесь документами?

Зареєструйтеся та отримайте безлімітний доступ не лише до завантаження файлів у цьому матеріалі, але й до:
форм та зразків для скачування
консультацій експертів
✓ професійних безплатних вебінарів
✓ спілкування з колегами-практиками та експертами

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Швидка бухгалтерська допомога

Наші експерти допоможуть Вам у будь-яких обставинах, бо ми знаємо все про облік. Реєстрація дуже швидка - лише одна хвилина. Приєдуйтесь!

✓ А ще у травні безкоштовно відвідайте вебінар «Облік основних засобів і запасів за новими правилами»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль