Як відобразити у протоколі результати інвентаризації

698
Те, що в установі проведена інвентаризація, легко підтвердити протоколом інвентаризаційної комісії. Адже саме в ньому члени інвентаризаційної комісії вписують висновки про виявлені розбіжності та пропозиції, як їх урегулювати. З’ясуємо, хто, коли і як складає протокол результатів інвентаризації.

Основним нормативним актом, що регламентує проведення інвентаризації, є Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879 (далі — Положення № 879).

Його дія поширюється на всіх без винятку юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України.

Перевірці та оформленню результатів інвентаризації присвячено розділ IV Положення  879. У ньому і встановлено загальні вимоги і правила до заповнення протоколу результатів інвентаризації.

Хто складає протокол за результатами інвентаризації

Після того, як інвентаризаційно комісія закінчила свою роботу і відповідно до порядку проведення інвентаризації провела в установі перевірку всіх активів і зобов'язань, вона зобов’язана відобразити у протоколі:

  • усі висновки щодо виявлених розбіжностей між фактичною наявністю активів і зобов’язань і даними бухгалтерського обліку, які наводяться в звіряльних відомостях;
  • пропозиції щодо їх врегулювання.

Такі вчиняти вимагає від інвентаризаційної комісії пункт 1 розділу IV Положення № 879.

Яку інформацію вказують у протоколі інвентаризації

Тож на підставі даних, відображених у звіряльних відомостях результатів інвентаризації, у протоколі наводять:

  • причини нестач, втрат, лишків;
  • пропозиції щодо заліку внаслідок пересортиці, списання нестач в межах норм природного убутку, а також понаднормових нестач і втрат від псування цінностей;
  • висновки стосовно причин та вжитих заходів для запобігання таким втратам і нестачам.

За потреби до протоколу комісія додає іншу інформацію, що є суттєвою для прийняття рішень щодо визнання і оцінки активів і зобов’язань та розкриття відповідної інформації у фінансовій звітності.

Для складання протоколу за результатами інвентаризації Мінфін своїм наказом від 17.06.2015 № 572 затвердив типову форму. Тож саме до цієї форми мають вносити означені відомості про результати інвентаризації у кожній бюджетній установі.

Скачайте бланк протоколу інвентаризаційної комісії.

Зразок заповнення протоколу інвентаризації див. тут.

Зауважимо, що протокол інвентаризаційної комісії зразок оформляють не менше ніж у двох примірниках.

Які вимоги до затвердження протоколу

Коли закінчилася інвентаризація протокол, складений відповідно до законодавства  передається на розгляд та затвердження керівнику установи. 

Своєю чергою, керівник установи має його затвердити протягом 5 робочих днів після завершення інвентаризації.

Затверджений керівником протокол інвентаризаційної комісії є підставою для відображення результатів інвентаризації у бухобліку та фінансовій звітності у тому звітному періоді, у якому закінчена інвентаризація.



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

Освітні заходи

Освітні заходи

Отримайте нові знання

Взяти участь

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналу «Держзакупівлі» просто зараз

Живе спілкування з редакцією


Опитування

Для переходу на Новий план рахунків якою допомогою від експертів ви скористалися б насамперед

  • Прослухали б лекцію на вебінарі 40.37%
  • Відвідали б семінар на цю тематику 12.84%
  • Прочитали б про це у виданні 46.79%
Інші опитування

Розсилка







© Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012


  • Ми в соцмережах
Будь ласка, увійдіть на сайт

Зареєструйся та отримай безлімітний доступ до форм і зразків, а також статей наших експертів, яким довіряють керівники та головні бухгалтери:

✓ 10 500 органів місцевого самоврядування
✓ 8000 органів державної влади
✓ 18 000 закладів охорони здоров'я
✓ 24 300 навчальних закладів та наукових установ

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль