Скласти кошторис загальноосвітнього навчального закладу не важко

466
Кожна бюджетна установа незалежно від того, веде вона бухоблік самостійно чи її обслуговує централізована бухгалтерія, має скласти кошторис. І на складання кошторису впливають як особливості діяльності, так і окремі виробничі показники.

Насамперед зазначимо, що, аби правильно скласти кошторис, потрібно неухильно дотримувати норм Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ затверджено постановою КМУ від 28.02.2002 № 228 (далі — Порядок 228).

Кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани спеціального фонду, помісячні плани використання бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів мають бути затверджені протягом 30 календарних днів після затвердження розписів відповідних бюджетів (абз. 8 п. 31 Порядку 228).

Скласти кошторис правильно допоможе і бюджетна класифікація, що є обов’язковою для застосування всіма учасниками бюджетного процесу в межах бюджетних повноважень. Нагадаємо, що бюджетна класифікація визначена наказом Мінфіну «Про бюджетну класифікацію» від 14.01.2014 № 11.

Усі доходи й видатки кошторису планують за:

  • загальним фондом, що враховує надходження із загального фонду бюджету та розподіл видатків на виконання бюджетною установою основних функцій;
  • спеціальним фондом, що містить надходження зі спеціального фонду бюджету на конкретну мету та їх розподіл на здійснення відповідних видатків.

Кошторис затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік без розподілу за періодами в обсязі, який дорівнює сумі цих фондів (абз. 1 п. 38 Порядку 228).

Захищені видатки бюджету

Під час складання кошторису враховують також захищені видатки бюджету.

Захищеними видатками бюджету визнають видатки загального фонду бюджету, обсяг яких не може змінюватися при здійсненні скорочення затверджених бюджетних призначень (ч. 1 ст. 55 Бюджетного кодексу України).

Видатки спецфонду кошторису не є захищеними. Їх проводять лише в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету (див. лист Казначейства від 11.09.2013 № 17-09/44-213642).

Плануємо видатки за КЕКВ

Усі показники видатків бюджету, що включаються до проекту кошторису,  за приписом пункту 22 Порядку 228 повинні бути:

  • обгрунтовані відповідними розрахунками за кожним кодом економічної класифікації видатків (КЕКВ);
  • деталізовані за видами та кількістю товарів (робіт, послуг) із зазначенням вартості за одиницю.

Витрати за рахунок загального фонду кошторису мають відповідати доведеним лімітною довідкою бюджетним асигнуванням.

Отже, бюджетні установи, коли мають на меті скласти кошторис правильно, свої витрати зобов’язані привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями та іншими показниками, доведеними лімітними довідками. Як це зробити, визначає абзац другий пункту 28 Порядку 228. Для цього слід привести у відповідність:

  • чисельність працівників установи, що пропонується до затвердження за штатним розписом, — з визначеним фондом оплати праці;
  • інші витрати — з іншими встановленими асигнуваннями так, щоб забезпечити виконання покладених на установу функцій.

Видатки спецфонду кошторису за рахунок власних надходжень планують у такій черговості:

  1. за встановленими напрямами використання;
  2. на погашення заборгованості установи з бюджетних зобов’язань за спеціальним та загальним фондом кошторису;
  3. на проведення заходів, пов’язаних з виконанням основних функцій, які не забезпечені (або частково забезпечені) видатками загального фонду.

Видатки спецфонду проекту кошторису розподіляють лише в межах і за рахунок відповідних надходжень, запланованих на цю мету в зазначеному фонді (абз. 2 п. 19 Порядку 228).

Виробничі показники

На обсяги видатків за кожним КЕКВ, заплановані у кошторисі, впливають окремі виробничі показники. Для загальноосвітніх навчальних закладів (далі — ЗНЗ) це кількість класів, груп продовженого дня, число учнів, вихованців тощо. І для кожного ЗНЗ такі виробничі показники будуть різнитися.

У розрахунку до кошторису наводять дані про кількість класів, учнів на дві дати — 1 січня і 1 вересня планового року. Число учнів, класів, груп продовженого дня на 1 січня приймають за фактичною їх наявністю на останню звітну дату (1 вересня).

Окрім цього, аби скласти кошторис, слід врахувати передбачувані зміни контингенту в період між початком та кінцем навчального року.

Звичайно, зазначити виробничі показники на 1 січня не важко, а от аби визначити їх на 1 вересня, слід враховувати особливості навчального-виховного процесу.

На 1 вересня планового року кількість школярів у ЗНЗ визначається відповідно до плану прийому та випуску учнів з урахуванням перехідного контингенту. Мережа класів у ЗНЗ формується на підставі нормативів їх наповнюваності та санітарно-гігієнічних умов для проведення навчально-виховного процесу.

Кількість дітей, які вступають у плановому році до 1 класу, установлюють на підставі обліку, що ведеться відповідно до Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку, затвердженої постановою КМУ від 12.04.2000 № 646.

Нагадаємо, що наповнюваність класів ЗНЗ не повинна перевищувати 30 учнів. Кількість учнів у класах в ЗНЗ, розташованих у селах, селищах, визначається демографічною ситуацією. Однак у таких класах не повинно бути менше п’яти осіб. Якщо ж учнів у класі буде менше, то слід організувати заняття за індивідуальною формою навчання.

Плануючи кількість учнів, які навчатимуться в десятих класів, враховують бажання частини випускників дев’ятих класів продовжувати навчання в ЗНЗ. Тож з огляду на встановлену норму наповнюваності, визначають кількість 10 класів у ЗНЗ.

Кількість учнів у групах продовженого дня визначає МОН за погодженням з Мінфіном (ст. 14 Закону України «Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 № 651-IV).

Слід зазначити, що МОН листом від 05.09.2014 № 1/9-446 пропонує керівникам департаментів освіти обласних держадміністрацій та ЗНЗ взяти під контроль питання забезпечення належних умов функціонування груп продовженого дня у ЗНЗ відповідно до потреб населення. Адже припинення діяльності та зменшення кількості груп продовженого дня негативно вплине на стан соціальної захищеності населення та призведе до неконтрольованого перебування дітей шкільного віку в позаурочний час.

Середньорічні показники

Визначаючи обсяги фінансування ЗНЗ у кошторисі, ураховують два основних показники:

  • кількість учнів;
  • кількість класів.

Оскільки бюджетний рік не збігається з навчальним, окрім показників на 1 січня та 1 вересня, розраховують середньорічні показники кількості класів, груп продовженого дня.

На підставі середньорічних показників кількості учнів 1-4 класів, груп продовженого дня визначають також сума асигнувань на харчування учнів у ДНЗ. А показники середньорічної кількості класів застосовують при визначенні фонду заробітної плати.

Насамкінець зауважимо, що від правильного визначення середньорічних показників кількості учнів та класів залежить обсяг видатків на утримання ЗНЗ, спрямованих за рахунок освітньої субвенції. Адже у 2015 році фінансування ЗНЗ проводитимуть коштом освітньої субвенції в порядку та на умовах надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджених постановою КМУ від 14.01.2015 № 6. 



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією




    Розсилка









    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль