Порушення порядку проведення переговорної процедури: практика розгляду скарг

120
Пропонуємо розглянути практику оскарження перговорної процедури закупівлі. Огляд рішень АМКУ стане в пригоді всім учасникам закупівельного процесу.

Переговорна процедура закупівлі — це процедура, яка використовується замовником, як виняток. Відповідно до цієї процедури замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.

Застосування переговорної процедури закупівлі регулює стаття 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон про закупівлі).

За кожною переговорною процедурою замовник приймає окреме рішення. Розглянемо разом окремі рішення Антимонопольного комітету України (АМКУ), аби розібратися у яких випадках рішення замовника може бути визнане неправомірним.

Відповідно до пункту 3 частини другої статті 39 Закону про закупівлі переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, з особливим періодом, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам.

Строки проведення переговорної процедури закупівлі, передбачені законодавством, є такими:

Оприлюднення інформації про застосування переговорної процедури

Замовник протягом 3 робочих днів з моменту прийняття рішення про застосування переговорної процедури закупівлі забезпечує оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про застосування переговорної процедури закупівлі

Визначення переможця

Загальний строк для визначення переможця переговорної процедури закупівлі не повинен перевищувати 5 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про застосування переговорної процедури закупівлі

Акцепт

Замовник акцептує пропозицію за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в день визначення переможця

Укладання договору

Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (5 днів — у разі застосування переговорної процедури з підстав, визначених пунктом 3 частини 2 статті 39 Закону  «Про здійснення державних закупівель» від 10.01.2014 № 1197-VII, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про акцепт пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі

Оприлюднення оголошення про результати проведення процедури закупівлі

Оголошення про результати процедури закупівлі оприлюднюється не пізніш як через 7 днів з дня укладення договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися

Оприлюднення звіту про результати проведення процедури закупівлі

Звіт про результати проведення процедури закупівлі оприлюднюється  не пізніш як через 3 дні з дня його затвердження

Підстава для застосування переговорної процедури закупівлі, передбачена пунктом 3 частини 2 статті 39 Закону про закупівлі, є найактуальнішою підставою, за якою замовник під час закупівлі застосовує переговорну процедуру.

Утім, іноді замовник застосовує переговорну процедуру закупівлі безпідставно. Тож розглянемо рішення АМКУ, якими цей орган зобов’язав замовників відмінити переговорну процедуру закупівлі.

Рішення АМКУ від 18.12.2014 № 1603-р/пк-ск

ТОВ подало до АМКУ скаргу щодо порядку проведення відділом освіти районної державної адміністрації переговорної процедури закупівлі — «вугілля кам’яне (вугілля Г 0-13) — 910 т».

У пункті 6 обгрунтування замовник зазначив перелік таких документів, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, зокрема:

  • розпорядження голови райдержадміністрації «Про початок опалювального сезону 2014/2015 року» від 22.10.2014 № 354;
  • лист райдержадміністрації від 01.12.2014 № 01-31/4472;
  • витяг із протоколу засідання постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій району від 01.12.2014 № 8;
  • лист міжрайонного управління головного управління держсанепідслужби «Про епідемситуацію із захворюваності на грип та ГРВІ в районі» від 26.11.2014 № 1460.

АМКУ у мотивувальній частині рішення вказав на те, що документи, зазначені замовником в обгрунтуванні проведення переговорної процедури закупівлі, не підтверджують наявність підстав, передбачених у пункті 3 частини другої статті 39 Закону про закупівлі, — виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Отже, з огляду на вимоги статті 39 Закону про закупівлі, замовник не мав підстав, передбачених Законом про закупівлі, для застосування пункту 3 частини другої цієї статті під час проведення процедури закупівлі та визначення переможця процедури закупівлі за її результатами.

Своє рішення АМКУ мотивував тим, що замовник не належить до переліку замовників, які у зв’язку з особливим періодом можуть застосовувати переговорну процедуру у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі через виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів.

Тож  замовника зобов’язали відмінити переговорну процедуру закупівлі «вугілля кам’яне (вугілля Г 0-13) — 910 т».

Рішення АМКУ від 19.11.2014 № 1452-р/пк-ск

ПрАТ звернулося зі скаргою щодо порушення замовником — комунальною установою порядку проведення переговорної процедури закупівлі — «05.10.1. Вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) або еквівалент».

У скарзі ПрАТ повідомляє, що рішення про застосування замовником переговорної процедури закупівлі та про акцепт пропозиції іншого учасника суперечить пункту 3 частини другої статті 39 Закону про закупівлі.

У мотивувальній частині рішення АМКУ зазначено, що відповідно до пункту 5 обгрунтування умовою застосування процедури закупівлі замовник визначив пункт 3 частини другої статті 39 Закону про закупівлі.

У пункті 6 «Причини та обставини, якими керувався замовник під час обрання процедури закупівлі в одного учасника» обгрунтування замовника не зазначено про виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Крім того, згідно з пунктом 3 частини другої статті 39 Закону про закупівлі замовник не належить до переліку тих замовників, які у зв’язку з особливим періодом можуть застосовувати переговорну процедуру у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі через виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів.

Отже, АМКУ своїм рішенням зобов’язав замовника відмінити переговорну процедуру закупівлі — «05.10.1. Вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) або еквівалент».



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією












    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль