Складаємо податковий звіт неприбуткових установ за 2014 рік

66
Бюджетні установи не належать до платників податку на прибуток, а от податковий звіт неприбуткових установ та організацій вони все ж зобов’язані подавати. І вже не за горами — кінцевий термін подання такого звіту за 2014 рік.

Податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій (далі — Податковий звіт) затверджений наказом Міндоходів «Про затвердження форми і Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій» від 27.01.2014 № 85 (далі — Наказ № 85).

Відповідно до підпункту 14.1.121 Податкового кодексу України (ПК) до неприбуткових підприємств, установ та організацій належать підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Тож Звіт мають складати установи, які належать до неприбуткових установ та включені територіальними органами ДФС до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі — Реєстр), ведення якого передбачено пунктом 157.12 ПК, з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості.

Тому перш ніж перейти до основних нюансів складання Податкового звіту, нагадаємо ознаки неприбутковості установ.

Присвоєння ознаки неприбутковості

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 № 71-VIII (далі — Закон № 71) повністю змінено розділ ІІІ ПК, що стосується визначення податку на прибуток.

Раніше відповідно до підпункту 133.1.4 ПК бюджетні установи були прирівняні до платників податку на прибуток у разі отримання ними доходів, що підлягають оподаткуванню відповідно до розділу ІІІ ПК.

Наразі відповідно до підпункту 1 підпункту 133.1.1 ПК бюджетна установа, не є платником податку на прибуток.

Утім, неплатником податку на прибуток вона вважатиметься лише після внесення її до Реєстру згідно з Положенням про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженим наказом Мінфіну від 24.01.2013 № 37 (далі — Положення  37).

Як передбачено пунктом 5.1 Положення № 37, ознаки неприбутковості бюджетній установі присвоюють територіальні органи ДФС відповідно до структури ознаки (див. табл. 1).

Таблиця 1

Ознаки неприбутковості для органів державної влади України, органів місцевого самоврядування та створених ними установ або організацій, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів

Ознака неприбутковості

Установи

Підстава

0001

Органи державної влади України

П. 5.1 Положення  37

0002

Установи, організації, створені органами державної влади України, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів

0003

Органи місцевого самоврядування

0004

Установи, організації, створені органами місцевого самоврядування, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів

Строк подання Податкового звіту

Податковий звіт подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, разом з річною фінансовою звітністю.

У 2015 році Податковий звіт за 2014 рік слід подати до 02 березня 2015 року.

Особливості складання та заповнення Податкового звіту

При складанні та заповненні Податкового звіту слід керуватися Порядком складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затвердженим Наказом № 85 (далі — Порядок  85).

Податковий звіт та Порядок № 85 містять посилання на статті ПК, які з 01.01.2015 змінили своє формулювання або взагалі вилучені, тому при заповненні Податкового звіту необхідно користуватися нормами ПК у редакції до 01.01.2015.

Звіт складається із двох частин, а також додатків:

  • ВП «Розрахунок податкових зобов’язань за період, за який виявлено помилку(и)»;
  • ГД «Розшифровки операцій з гуманітарної допомоги».

Складаючи Податковий звіт, бюджетна установа має враховувати такі правила:

·         звіт складається за затвердженою формою, що є чинною на час її подання;

·         у рядках, що не заповнюються, проставляють прочерк;

·         складається наростаючим підсумком з початку календарного року;

·         дані, наведені у звіті, повинні грунтуватися на даних бухгалтерського обліку та відповідати правилам складання податкової звітності;

·         достовірність даних підтверджується підписами керівника (уповноваженої особи) бюджетної установи і головного бухгалтера (особи, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання звіту до контролюючого органу) та засвідчується печаткою.

Відповідальність за неподання Податкового звіту

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, передбачена пунктом 120.1 ПК.

Зокрема, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами податкових декларацій (розрахунків) тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 грн. за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн. за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п. 120.1 ПК).

Виправлення помилки

Якщо до закінчення строку подання Податкового звіту було виявлено помилку, то бюджетна установа має право подати Податковий звіт із виправленими даними. У такому разі бюджетна установа надсилає Податковий звіт з позначкою у рядку «Звітний новий» у полі 1.

Також відповідно до пункту 50.1 ПК у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 ПК) платник податків самостійно (у т. ч. за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених статтею 50 ПК), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку. Тож бюджетна установа має надати Податковий звіт з відповідною позначкою у рядку «Уточнюючий» у полі 1 (далі — Уточнюючий звіт).

При виправленні помилок, допущених у частині I, в Уточнюючому звіті необхідно зазначити правильні показники з урахуванням уточнень без заповнення частини «Самостійне виправлення помилок». Адже у цій частині відображаються доходи та витрати бюджетної установи, які не приводять до виникнення податкового зобов’язання.

Якщо виправляються помилки, допущені при заповненні частини II Звіту, то у частині II зазначаються правильні показники з урахуванням уточнень, а у рядках 19–23 частини «Самостійне виправлення помилок» — суми уточнень податкових зобов’язань та суми нарахованого штрафу та пені, які розраховуються шляхом порівняння показників Уточнюючого звіту та Податкового звіту.

Зокрема, у рядку 19 зазначається різниця між рядком 18 Уточнюючого звіту з урахуванням виправленої помилки та рядком 18 Звіту. У рядку 22 — різниця між рядком 18 Звіту та рядком 18 Уточнюючого звіту з урахуванням виправленої помилки.

У разі виправлення помилок шляхом подання Уточнюючого звіту додаток ВП не заповнюється.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією




    Розсилка









    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль