Проведення переговорної процедури закупівлі: огляд рішень АМКУ

154
Практика оскарження переговорної процедури закупівлі — доволі поширене явище. Тож учасникам державних закупівель корисно довідатися про низку рішень АМКУ.

Переговорній процедурі закупівлі присвячено розділ V Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон про закупівлі).

Згідно з частиною першою статті 39 Закону про закупівлі переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток, і відповідно до неї замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.

З метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах державної закупівлі, Антимонопольний комітет України (АМКУ) створює постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель (абз. 1 ч. 3 ст. 8 Закону про закупівлі).

Інколи АМКУ приймає рішення тільки з огляду на те, чи довів скаржник факт порушення його прав або  інтересів внаслідок прийняття замовником оскаржуваного рішення чи у зв’язку із проведенням оскаржуваної процедури.

АМКУ: замовник мав право застосувати переговорну процедуру закупівлі

Рішення АМКУ від 29.10.2014 № 1341-р/пк-ск

ТОВ 1 подало скаргу щодо порушення замовником порядку проведення переговорної процедури закупівлі — «05.10.1. Вугілля кам’яне марки ГР».

Відповідно до частини другої наказу Міноборони «Про підготовку казармено-житлового фонду і комунальних споруд до експлуатації в зимовий період 2014–2015 років» від 27.05.2014 № 339 основними завданнями Головного квартирно-експлуатаційного управління ЗСУ та його підпорядкованих підрозділів є, зокрема, такі:

·         організувати підвезення котельного палива від залізничних станцій на гарнізонні паливні склади;

·         організувати накопичення запасів вугілля та мазуту на 01.10.2014 та 01.01.2015 на гарнізонних паливних складах та паливних складах військових частин, що отримують його безпосередньо від постачальників, до обсягів тримісячної потреби (за нормою грудня — січня — лютого).

Також слід врахувати, що відповідно до наказу Міноборони «Про результати діяльності структурних підрозділів Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України у І півріччі 2014 року» від 26.08.2014 № 569 потрібно завершити всі планові роботи, здійснити накопичення запасу котельного палива на гарнізонних паливних складах до обсягів нормативної потреби до 01.10.2014.

Зазначені обставини чітко вказують на потребу у вкрай короткі строки розпочати переговорну процедуру закупівлі стосовно придбання вугілля кам’яного марки ГР, адже незабезпечення вугіллям підпорядкованих підрозділів може призвести до надзвичайно тяжких наслідків. Отже, є всі законні підстави застосувати переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 3 частини 2 статті 39 Закону про закупівлі.

Зважаючи на це, замовник провів моніторинг ринку: було надіслано листи-звернення до суб’єктів господарювання, які займаються реалізацією вугілля кам’яного марки ГР. У листі-зверненні визначено вимоги щодо умов розрахунків — без попередньої оплати, та спроможність здійснити постачання в стислі строки у листопаді — грудні 2014 року. А також можливість здійснити постачання у повному обсязі, що орієнтовно становить 17 000 т, територією західного регіону України. На підставі результатів, отриманих під час моніторингу, найнижча ціна була задекларована саме ТОВ 2.

У пункті 7 обгрунтування замовник визначив перелік документів, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі:

·         наказ Міноборони «Про підготовку казармено-житлового фонду і комунальних споруд до експлуатації в зимовий період 2014–2015 років» від 27.05.2014 № 339;

·         наказ Міноборони «Про результати діяльності структурних підрозділів Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України у І півріччі 2014 року» від 26.08.2014 № 569;

·         довідка про стан забезпечення котельним паливом КЕВ, КЕЧ районів Західного ТКЕУ від 17.10.2014 № 303/23/4/249.

Отже, у колегії відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.

АМКУ прийняв рішення відмовити ТОВ 1 у задоволенні його скарги.

У частині першій статті 18 Закону про закупівлі прямо не установлено, що скаржник повинен пояснити, як саме оскаржуване рішення, дія чи бездіяльність замовника порушують його права чи  інтереси. Тож АМКУ не має підстав, аби залишити таку скаргу без розгляду.

АМКУ: скаржник не довів порушення його прав замовником

Утім трапляється, що іноді АМКУ застосовує положення частини третьої статті 8 Закону про закупівлі й відмовляє у задоволенні скарги, мотивуючи це тим, що скаржник не довів порушення його прав та інтересів оскаржуваним рішенням замовника.

Рішення АМКУ від 01.07.2014 № 726-р/пк-ск

ТОВ подало скаргу щодо порушення замовником порядку проведення переговорної процедури закупівлі — «19.20.2. Паливо рідинне та газ; оливи мастильні».

Скаржник посилався, зокрема, на те, що замовником також допущено інші порушення порядку розміщення інформації про закупівлю, що є підставою для відміни процедури закупівлі. Він зауважив, що замовник здійснює закупівлю, застосовуючи переговорну процедуру, але обгрунтування застосування переговорної процедури досі не оприлюднено замовником на веб-порталі Уповноваженого органу.

Як було встановлено АМКУ, скаржником не доведено та документально не підтверджено, як вказані дії замовника порушують його права та законні інтереси.

Тож, керуючись частиною третьою статті 8 та статтею 18 Закону про закупівлі, АМКУ прийняв рішення відмовити ТОВ у задоволенні його скарги.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією












    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль