Інвентаризація в бюджетній установі: створюємо інвентаризаційну комісію

280
Для того щоб провести наприкінці року інвентаризацію активів та зобов’язань, бюджетна установа має насамперед створити інвентаризаційну комісію. А з огляду на важливу роль інвентаризації в подальшій діяльності установи, підійти до створення комісії керівник установи має дуже відповідально.

Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879 (далі — Положення про інвентаризацію), визначає порядок проведення інвентаризації, у т. ч. у бюджетних установах.

Склад інвентаризаційної комісії

Початковим етапом проведення інвентаризації є створення в установі інвентаризаційної комісії.

Як випливає із пункту 1 розділу ІІ Положення про інвентаризацію, до складу інвентаризаційної комісії слід включити: представників апарату управління установи, бухгалтерської служби (представників аудиторської фірми, централізованої бухгалтерії); досвідчених працівників установи, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженерів, технологів, механіків, виконавців робіт, товарознавців, економістів, бухгалтерів).

Створену інвентаризаційну комісію має очолити:

  • керівник установи (його заступник); або
  • керівник структурного підрозділу установи, уповноважений керівником установи.

Для безпосереднього проведення інвентаризації у місцях зберігання та виробництва — якщо через великий обсяг робіт одна комісія не може забезпечити проведення інвентаризації — створюють робочі інвентаризаційні комісії.

Склад робочих інвентаризаційних комісій формують так само, як і склад інвентаризаційної комісії. Також до робочих інвентаризаційних комісій можуть бути включені члени інвентаризаційної комісії.

Обов’язки інвентаризаційних комісій

Робочі інвентаризаційні комісії зобов’язані:

  • провести інвентаризацію активів у місцях зберігання та виробництва;
  • разом з бухгалтерською службою визначити результати інвентаризації і розробити пропозиції щодо заліку нестач і лишків за пересортицею, а також списання нестач у межах норм природного убутку;
  • оформити протокол.

Своєю чергою, інвентаризаційна комісія має:

  • організувати проведення інвентаризації і провести інструктаж членів робочих інвентаризаційних комісій;
  • проводити контрольні перевірки правильності інвентаризацій, а також вибіркові інвентаризації активів і зобов’язань за рішенням керівника установи;
  • перевірити правильність визначення інвентаризаційних різниць, обгрунтованість пропозицій щодо заліків пересортиці цінностей в усіх місцях їх зберігання;
  • при встановленні серйозних порушень правил проведення інвентаризації та в інших випадках проводити за рішенням керівника повторну інвентаризацію;
  • розглянути причини виявлених нестач та втрат від псування активів, сформувати пропозиції щодо заліку внаслідок пересортиці, списання нестач у межах норм природного убутку, а також понаднормових нестач і втрат від псування цінностей із зазначенням причин та вжитих заходів щодо запобігання таким втратам і нестачам та відобразити відповідну інформацію у протоколі.

Зауважимо: якщо робочі інвентаризаційні комісії в установі не створюватимуть, то на інвентаризаційну комісію поширюються і їхні обов’язки.

Вимоги до роботи інвентаризаційної комісії

Інвентаризаційна комісія (робоча інвентаризаційна комісія) проводить інвентаризацію у повному складі та у присутності матеріально відповідальної особи (п. 1 розд. II Положення про інвентаризацію).

Перед початком проведення інвентаризації голова інвентаризаційної комісії (робочої інвентаризаційної комісії) візує всі прибуткові та видаткові документи, що додаються до реєстрів (звітів), із зазначенням «До інвентаризації на (дата)».

Для бухгалтерської служби ці документи є підставою для визначення залишків активів на початок інвентаризації за даними обліку (п. 6 розд. II Положення про інвентаризацію).



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією




    Розсилка









    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль