Укладення договору про закупівлю при переговорній процедурі закупівель

2697
Переговорна процедура — одна з трьох видів процедур державних закупівель, проведення яких передбачено Законом про публічні закупівлі. Як неконкурентна процедура вона вже знайома більшості замовників закупівель. Однак Закон про закупівлі вимагає її проведення в новій — електронній — формі і, відповідно, вносить окремі корективи в правила її проведення. У т. ч. й у ті, що стосуються укладання договорів про закупівлю.

Укладення договору про закупівлю, у т. ч. у разі проведення переговорної процедури закупівель, регулюють Цивільний та Господарський кодекси України. Водночас Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 (далі — Закон про публічні закупівлі) вносить низку своїх особливих вимог, які замовник і учасник закупівель також мають обов’язково враховувати.

Передусім згадаємо про вимогу до учасника, що став переможцем переговорної процедури закупівлі. Під час укладення договору про закупівлю він має надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності у разі, коли отримання такого дозволу або ліцензії передбачено законодавством.

Водночас частиною четвертою статті 36 Закону про публічні закупівлі установлено, що у разі застосування переговорної процедури умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від ціни пропозиції учасника.

А істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.

Якщо ж замовник укладе договір, не дотримавшись положень частини четвертої статті 36 Закону про публічні закупівлі, тобто якщо умови договору про закупівлю у разі застосування переговорної процедури відрізнятимуться від ціни пропозиції учасника, такий договір про закупівлю вважатиметься нікчемним.

Закон про публічні закупівлі вносить окремі зміни у строки укладення договорів про закупівлю у разі переговорної процедури закупівель. Розглянемо спочатку строки, що не змінилися з набуттям чинності Законом про публічні закупівлі.

Строк, відведений для оскарження рішень замовника

Закон про публічні закупівлі не змінює строку, передбаченого для оскарження рішень замовника, у т. ч. у разі застосування переговорної процедури.

Тож аби учасник закупівлі міг скористатися своїм правом на оскарження рішень замовника, останній не має права укладати договір про закупівлю раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (ч. 2 ст. 32 Закону про публічні закупівлі).

Як бачимо, тепер відлік цього строку розпочинається з дня оприлюднення prozorro.gov.ua повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (а не, як було раніше, повідомлення про акцепт пропозиції).

Скорочений строк, протягом якого не можна укладати договір

Не змінився й скорочений строк, протягом якого не можна укладати договір про закупівлю, зокрема у разі закупівлі:

  • за нагальною потребою;
  • нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, зокрема з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення і послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування).

Тож, як і дотепер, скорочений строк, протягом якого не можна укладати договір про закупівлю, становить п’ять календарних днів. І починається перебіг цього строку також із дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.

Кінцевий строк укладання договору про закупівлю

Закон про публічні закупівлі, на противагу своєму попереднику, установлює кінцевий строк укладання договору про закупівлю у разі проведення переговорної процедури закупівлі. Хоча, як це часто трапляється, законотворці вирішили не відводити для цього окремої норми в Законі. Як і не згадали вони про цей строк прямо в нормі, що урегульовує строки укладання договору за результатами переговорної процедури закупівлі.

Згадку про кінцевий строк укладання договору про закупівлю знаходимо в частині четвертій статті 35 Закону про публічні закупівлі, у якій йдеться про підстави для відміни переговорної процедури закупівлі.

Тож замовнику та учаснику закупівлі для укладення договору про закупівлю за результатами переговорної процедури законодавці відвели (знову ж таки — з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір) максимум:

  • 35 календарних днів;
  • 20 календарних днів у разі «нагальної» закупівлі та у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування.

Строки оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю

Варто зазначити також, що Законом про закупівлю змінено і строки оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та звіту про виконання договору про закупівлю. Нагадаємо, що наразі повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю замовники зобов’язані оприлюднити в усіх випадках, передбачених частиною четвертою статті 36 Закону про публічні закупівлі.

Строк оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю становить три календарних дні (раніше — три робочих дні).

Насамкінець нагадаємо про обов’язок замовника оприлюднити договір про закупівлю в електронній системі закупівель протягом двох календарних днів з дня його укладення.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією












    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль