Розрахунок вартості соціальних послуг: за яким нормативом проводити

948
На сьогодні діють два нормативних акти, що визначають вимоги до розрахунку вартості соціальних послуг, — це Порядок регулювання тарифів на платні соціальні послуги та Методичні рекомендації розрахунку вартості соціальних послуг. З’ясуємо, положеннями якого нормативного документа слід керуватися під час розрахунку вартості соціальних послуг.

Справді, нині розрахунок вартості соціальних послуг унормовує Порядок регулювання тарифів на платні соціальні послуги, затверджений постановою КМУ від 09.04.2005 № 268. І водночас діють Методичні рекомендації розрахунку вартості соціальних послуг, затверджені наказом Мінсоцполітики від 07.12.2015 № 1186 (далі — Методрекомендації 1186), які також регулюють механізм визначення вартості соціальних послуг.

Розглянемо, з огляду на який нормативний документ має у такій ситуації розрахувати вартість соціальних послуг бюджетна установа, що надає платні соціальні послуги. Та спочатку пригадаємо, хто може надавати платні соціальні послуги.

Хто може надавати платні соціальні послуги

Платні соціальні послуги надають, зокрема, державні та комунальні підприємства, установи і заклади соціального обслуговування, юридичні особи, створені відповідно до законодавства, які не мають на меті отримання прибутку (далі — суб’єкти, що надають платні соціальні послуги).

Платні соціальні послуги повинні відповідати опису їх змісту і якості, наведеному в Державному класифікаторі соціальних стандартів та нормативів, а також діючим соціальним нормам і нормативам. Перелік платних соціальних послуг затверджено постановою КМУ «Про порядок надання платних соціальних послуг та затвердження їх переліку» від 14.01.2004 № 12. 

Розрахунок вартості платних соціальних послуг за Порядком 268



Вартість платних соціальних послуг розраховують за Порядком 268, дотримуючись установленого ним механізму регулювання тарифів.

Тариф на платну соціальну послугу суб’єкти, що надають платні соціальні послуги, обчислюють з урахуванням пункту 3 Порядку 268.

Як передбачено цим пунктом Порядку 268, при формуванні тарифу на платну соціальну послугу враховують:

  •    собівартість послуги, що складається з прямих матеріальних витрат, загальновиробничих витрат, прямих витрат на оплату праці, інших прямих витрат;
  •  адміністративні витрати. Їх включають до тарифу на платну соціальну послугу в розмірі не більш як 15% витрат на оплату праці, визначених за нормами обслуговування для надання цієї послуги працівником;
  •  податок на додану вартість.

Незавершене виробництво в бухгалтерському обліку

Тут варто згадати про те, що бюджетні установи ведуть наразі бухоблік, зокрема, за Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку в державному секторі 123 «Запаси», затвердженим наказом Мінфіну від 12.10.2010 № 1202 (далі — НП(с)БОДС 123). Тому їхні витрати на виконання незакінчених послуг, щодо яких ще не визнано доходу, мають формувати незавершене виробництво.

Незавершене виробництво для цілей бухгалтерського обліку зараховують до складу запасів (п. 2 розд. ІІ НП(с)БОДС 123).

Тож бюджетні установи, що надають платні соціальні послуги, мають про це пам’ятати під час відображення у бухобліку витрат на платні соціальні послуги. А допоможуть їм у цьому норми Методрекомендацій 1186.

Розрахунок вартості платних соціальних послуг за Методрекомендаціями 1186

Механізм визначення вартості соціальних послуг регулюють також Методрекомендації 1186.

Мінсоцполітики рекомендує проводити розрахунки вартості соціальних послуг за Методрекомендаціями 1186 при соціальному замовленні соціальних послуг, зокрема при визначенні умов конкурсів та оцінюванні конкурсних пропозицій суб’єктів, що надають соціальні послуги, оплаті наданих соціальних послуг. Адже Методрекомендації № 1186 деталізують кожний з означених Порядком 268 видів витрат з урахуванням галузевих особливостей.

Пунктом 5 Методрекомендацій 1186 пропонується розраховувати вартість соціальної послуги відповідно до:

  •  економічно обгрунтованих планових витрат, визначених на підставі державних і галузевих нормативів витрат ресурсів;
  • калькуляції вартості соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів;
  •  з урахуванням цін на матеріальні ресурси та послуги за попередній період на основі розрахункових фінансових показників.

Прямі та адміністративні витрати у вартості платних соціальних послуг

Як установлює пункт 7 Методрекомендацій 1186, під час розрахунку вартості платних соціальних послуг до прямих витрат мають належати:

  • зарплата і ЄСВ основного та допоміжного персоналу;
  • придбання товарів, робіт і послуг, безпосередньо пов'язаних з наданням соцпослуги основним і допоміжним персоналом (у т. ч. предмети, матеріали, обладнання та інвентар; медикаменти, перев'язувальні матеріали; продукти харчування; супутні роботи та послуги; інші витрати на придбання товарів, робіт і послуг);
  • інші прямі витрати, необхідні для надання послуги (на транспортування, ремонт і обслуговування спецобладнання та інших спецзасобів, амортизацію спецобладнання та інших спецзасобів тощо).

Водночас до адміністративних витрат під час розрахунку вартості платних соціальних послуг Методрекомендаціями 1186 рекомендовано відносити, зокрема, витрати:

  • на заробітну плату та ЄСВ адміністративного, управлінського, господарського та обслуговуючого персоналу;
  • на придбання товарів, робіт і послуг (у т. ч. предмети, матеріали, обладнання та інвентар; роботи та послуги; інші витрати);
  • інші адміністративні витрати.

Тобто можемо зробити висновок, що Мінсоцполітики, ухваливши наприкінці 2015 року Методрекомендації 1186, встановило єдині підходи до організації бухгалтерського обліку та формування тарифів на платну соціальну послугу на основі Порядку № 268, НП(с)БОДС 123 та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.2015 № 11. А суб’єкти, що надають платні соціальні послуги, завдяки положенням Методрекомендацій № 1186 отримали тлумачення, як під час розрахунку вартості соціальних послуг застосовувати норми Порядку № 268 з урахуванням НП(с)БОДС 123.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією




    Розсилка









    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль