Хочеш мати вільний час — не гай його даремно!

339
Щодень перед бухгалтером бюджетної установи постають нові завдання. Постійно зростає обсяг роботи, перелік посадових обов’язків. Упоратися з ними і не потрапити, боронь Боже, в пастку стресу зможе лише той, хто навчиться керувати своїм часом та наведе лад у своїх робочих завданнях. Розповімо, як це зробити.

Ми недарма назвали цю статтю вже крилатою фразою Бенджаміна Франкліна. Адже сучасний темп життя й потреба вирішувати більше й більше завдань все частіше змушують нас замислитися над пошуком вільного часу. І це для того, щоб хоч якось збільшити частку позаробочого часу, вільного від обов’язкових невідкладних справ і мати змогу приділити його сім’ї, друзям, власному розвитку чи дозвіллю.

Справді, вільний час — це та необхідна складова життя, яка забезпечує гармонію суспільних і наших, особистих, інтересів. Він належить лише кожному з нас, бо ним можна розпоряджатися на власний розсуд.

Звичайно, бухгалтер бюджетної установи, як ніхто інший, потребує вільного часу.  Він потрібен, як для того, аби відновити сили для продуктивної роботи і збагачення професійними знаннями, так і для задоволення власних потреб.

А щоб розпоряджатися вільним, позаробочим, часом, слід раціонально використати робочий час та навчитися організовувати свою роботу. І для цього вам стануть у пригоді наші рекомендації.

1. Плануйте свій робочий день

Краще це зробити напередодні. Виділіть перед завершенням робочого дня 10-15 хвилин і складіть план наступного дня.

Наступного ранку це надасть вам більше спокою й зібраності.

2. Делегуйте повноваження

Якщо ви можете передати виконання роботи своєму підлеглому, зробіть це.

3. Частіше хваліть себе

Якщо ви не схильні помічати плоди своєї роботи і не завжди схвально ставитеся до виконаного, записуйте і виділяйте ті результати, які були зроблені сьогодні, хваліть себе за виконану роботу.

Через деякий час ви побачите, що такий підхід покращує ваш настрій, зменшує напругу від робочого дня і збільшує продуктивність вашої роботи.

4. Розставляйте правильно пріоритети

Оцінюйте справи за їх важливістю і виконуйте їх — за значенням.

5. Не бійтеся говорити «ні»

Розставивши пріоритети, привчайте себе йти задуманим планом. Якщо виникають зовнішні завдання і прохання, які раніше ви стали б одразу виконувати, жертвуючи більш терміновими справами, внесіть їх в чергу пріоритетів і дійте відповідно до вашого уявлення про важливість справ.

Водночас, щоб зберегти комфортну обстановку і не спровокувати на роботі конфлікту, поясніть, що розумієте важливість завдання, яке вас просять виконати; опишіть конкретні пріоритети, які наразі постали, і час, коли зможете вирішити це завдання.

6. Зосереджуйтеся на одній справі

Досвід проведених експериментів свідчить, що у деяких працівників установи складається враження, ніби справи йдуть швидше, якщо робити їх одночасно, переходячи від однієї до другої та періодично повертаючись до незавершеного процесу.

Насправді ж, коли братися одразу за кілька справ, багато часу йде на те, щоб переключитися на іншу діяльність і зосередитися на ній.

7. Перевіряйте важливість і потрібність того, що ви робите

Коли ви ставите собі запитання, чи важливою і потрібною є обрані вами справи, ви можете виявити ті з них, які з’їдають ваш час. Чи, скажімо, є звичними, але абсолютно не ведуть до результативної роботи.

Приміром, вивчаючи необхідні зміни в законодавстві, ви починаєте додатково читати документи, які не стосуються поставленого перед вами нині завдання, але є цікавими у майбутньому.

Якщо ви періодично ставитимете собі такі запитання, то швидко зрозумієте, які дії є зайвими.

8. Робіть будь-яку роботу із задоволенням

Настрій і ставлення до справи можна і треба коригувати, знаходячи в ній позитив і задоволення.

Якщо ви через силу змушуєте себе почати виконувати поставлене завдання або відкладаєте те, що для вас важливо зробити передусім, то варто поставити собі запитання: «Що мені заважає ? Чому я не хочу братися за це»? Ви можете згадати щось неприємне про роботу, яку виконували раніше, зіткнутися з тягарем зайвої серйозності і відповідальності тощо.

Знайшовши джерело негативу, займіться пошуком нового ставлення до цієї ситуації. Приділивши час на зміну ставлення, ви заощадите багато часу, який йде на відкладання справи, відволікання на більш приємні, але марні завдання.

9. Не забувайте про відпочинок

Знайдіть час для відпочинку. Хоча б на кілька хвилин повністю розслабтеся і просто викиньте роботу з голови.

Так ви допоможете собі налаштуватися на робочий день, на продуктивність і енергійну роботу. Періодично повертайтеся до приємних думок або образів, щоб освіжити мозок.

Залишайте час від часу робоче місце, щоб змінити обстановку або плин думок.

Не обідайте на робочому місці і не затримуйтеся довго після того, як вам слід було б уже йти додому.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією




    Розсилка









    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль