Нюанси проведення внутрішнього аудиту в запитаннях та відповідях

81
Під час внутрішнього аудиту аудитор аналізує ефективність проведення замовником державних закупівель. Утім, організація та проведення внутрішнього аудиту у замовника викликають низку запитань.

Які питання можуть бути охоплені внутрішнім аудитом?

Пунктом 2 Порядку утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ від 28.09.2011 № 1001 (далі — Порядок), визначено, що об’єктом внутрішнього аудиту є діяльність центрального органу виконавчої влади, його територіальних органів та бюджетних установ в повному обсязі або з окремих питань (на окремих етапах).

Отже, внутрішньому аудиту може підлягати як діяльність установи в повному обсязі, так і окремі її питання.

Чи встановлена форма документа, за яким аудитор може вимагати від установи (в якій здійснюється внутрішній аудит) інформацію та документи?

Як передбачено пунктом 1.1 глави 1 розділу ІІ Стандартів внутрішнього аудиту, затверджених наказом Мінфіну від 04.10.2011 № 1247, основні завдання та функції підрозділу внутрішнього аудиту, права, повноваження і обов’язки керівника та працівників підрозділу внутрішнього аудиту визначають відповідно до законодавства у внутрішніх документах установи, які затверджують у встановленому порядку.

Отже, форму офіційного документа, який аудитор вимагає на отримання інформації, та документів для проведення внутрішнього аудиту, а також порядок її надання аудиторській групі визначають і затверджують у внутрішніх розпорядчих документах установи. При цьому враховують специфіки діяльності установи, а також систему документообігу, яка прийнята в установі.

Посадові особи установи відмовляються надати інформацію і документи для проведення внутрішнього аудиту. Які діяти аудитору?

Право працівників підрозділу внутрішнього аудиту на повний та безперешкодний доступ до документів, інформації та баз даних, які стосуються аудиторських завдань, зокрема й інформації з обмеженим доступом, що надається в установленому законодавством порядку, установлює підпункт 1 пункту 12 Порядку.

Забезпечити реалізацію зазначених прав працівників підрозділу внутрішнього аудиту має керівник установи.

Тож якщо вимоги аудитора стосовно надання йому необхідних для проведення внутрішнього аудиту документів, інформації, наприклад, документів щодо державних закупівель (річних планів закупівель, протоколів засідання комітету з конкурсних торгів, конкурсних документацій, пропозицій учасників торгів тощо) окремі працівники установи ігнорують, він інформує про такі факти керівника підрозділу внутрішнього аудиту.

Керівник підрозділу внутрішнього аудиту, своєю чергою, повідомляє про факти перешкоджання певними особами здійсненню внутрішнього аудиту керівнику установи, аби той вжив відповідних заходів.

При цьому осіб, винних у ненаданні працівникам підрозділу внутрішнього аудиту потрібних документів та інформації, можуть притягнути до дисциплінарної відповідальності. Навіть може бути розглянуто питання про звільнення таких осіб із посад, які вони обіймають.

Якщо ж здійсненню аудитором своїх повноважень перешкоджає керівник установи, із таким керівником можуть навіть розірвати контракт.

Окрім цього, керівник підрозділу внутрішнього аудиту у такій ситуації може ініціювати звернення до правоохоронних органів та суду.

Та й це ще не все. Керуючись пунктом 14 Порядку, працівники підрозділу внутрішнього аудиту або його керівник письмово поінформують Держфінінспекцію про виникнення обставин, які перешкоджають проведенню внутрішнього аудиту, їх обов’язків, втручання в їх діяльність посадових або інших осіб центрального органу виконавчої влади, його територіального органу та бюджетної установи. І вже далі описані обставини досліджуватимуть фінінспектори, і здійснюватимуть заходи в межах наданих їм законодавством повноважень.

Чи є аудиторський звіт конфіденційним документом?

Відповідно до пункту 1 статті 7 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI (далі — Закон про публічну інформацію) конфіденційна інформація — це інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. До конфіденційної інформації не може бути віднесена інформація, зазначена в частині 1 і 2 статті 13 Закону про публічну інформацію.

До суб’єктів владних повноважень належать усі органи державної влади (зокрема, центральні органи виконавчої влади), органи місцевого самоврядування, інші суб’єкти, що здійснюють владні управлінські функції, у т. ч. на виконання делегованих повноважень.

Отже, аудиторському звіту не можна вважати конфіденційним документом із грифом обмеженого доступу «Конфіденційно».



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією












    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль