Як створити тендерний комітет

4334
Усього лиш через кілька тижнів усі бюджетні установи муситимуть проводити закупівлі в електронній системі. Тобто нові закупівельні процедури перейдуть у правове поле Закону про публічні закупівлі. А він вимагає від замовників для проведення процедур закупівель створити тендерний комітет.

Замовник для організації та проведення процедур закупівель за Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон про публічні закупівлі):

Головне — не визначати одночасно відповідальними за організацію та проведення одних і тих самих процедур закупівель і тендерний комітет, і уповноважену особу. Так робити заборонено.

Якщо замовник зупинився на першому варіанті, аби створити тендерний комітет, пропонуємо ознайомитися з нашими нотатками. Вони на перших порах обов’язково стануть у пригоді.

Прописуємо правила роботи тендерного комітету

У своїй роботі тендерний комітет керується Положенням про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб), яке замовник розробляє і затверджує на основі Примірного положення про тендерний комітет та уповноважену особу (осіб). Про його появу подбало на початку 2016 року Мінекономрозвитку (наказ від 30.03.2016 № 557; далі — Примірне положення).

Тобто якщо замовник збирається чітко визначити правовий статус, загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету, а також його права, обов’язки та відповідальність — потрібно, як слід, проштудіювати Примірне положення.

Визначаємо склад тендерного комітету

Тендерний комітет складається з п’яти і більше осіб. До нього можуть входити службові (посадові) та інші особи замовника.

Зауважимо: тендерний комітет замовник формує лише зі своїх працівників. Ані працівники інших установ, ані працівники органу вищого рівня (наприклад, профільного міністерства), ані правоохоронці не можуть бути членами тендерного комітету замовника.

Коли замовник визначає склад тендерного комітету, він має пам’ятати про те, що членство в тендерному комітеті не повинно створювати конфлікту інтересів. Бо конфлікт між інтересами замовника й учасника або між інтересами учасників процедури закупівлі може вплинути на об’єктивність і неупередженість прийняття рішень у виборі переможця процедури закупівлі.

Та й не всі особи можуть бути у складі тендерного комітету. Законодавці закрили до нього дорогу для посадових осіб та представників учасників, членів їхніх сімей, а також народних депутатів України та депутатів місцевих рад.

Склад тендерного комітету (як і згодом можливі зміни у його складі) замовник також має затвердити своїм рішенням.

Обираємо голову тендерного комітету

Виважено має підійти замовник і до вибору голови тендерного комітету. Звісно, тому що голова тендерного комітету несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.

До того ж у разі рівного розподілу голосів під час прийняття рішення тендерного комітету вирішальним є саме голос його голови.

Голова тендерного комітету може мати право підписувати договори про закупівлю. Однак лише тоді, коди замовник наділить його такими повноваження. Тож замовник, який збирається довірити голові тендерного комітету підписання договорів, має подбати про оформлення такого повноваження відповідно до законодавства.

Проводимо перше засідання тендерного комітету

Обравши гідного і, що найважливіше, надійного голову тендерного комітету, замовник може перевести подих. Адже далі, як у ланцюговій реакції, голова тендерного комітету сам обере з-поміж членів комітету і призначить собі заступника (заступників) і секретаря комітету. Він також визначить функції кожного члена тендерного комітету.

Далі він збере членів тендерного комітету на перше засідання і обов’язково внесе до першого протоколу тендерного комітету своє рішення як голови тендерного комітету про:

  • призначення свого заступника (заступників) та секретаря комітету;
  • функції кожного члена комітету тощо.

Своєю чергою, заступник голови, секретар та всі члени комітету власними підписами на цьому протоколі засвідчать, що вони ознайомлені з означеним рішенням голови тендерного комітету.

Визначаємо виконуючих обов’язки відсутніх членів тендерного комітету

Голова тендерного комітету має наперед подбати про ситуацію, коли, приміром, хтось із членів тендерного комітету захворіє, і визначити осіб, які їх замінюватимуть.

Логічно, що за відсутності голови тендерного комітету його обов’язки покладаються на заступника. А от у ситуації, коли голова має кількох заступників, слід визначити з них «найвідповідальнішого».

У разі ж відсутності секретаря його обов’язки слід покласти на іншого члена комітету.

Насамкінець зауважимо, що Закон про публічні закупівлі не містить прямих норм, які установлюють відповідальність членів тендерного комітету. Однак у Примірному положенні прописано, що члени тендерного комітету за порушення вимог, установлених Законом про публічні закупівлі та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього Закону, несуть відповідальність згідно із законами України.

А, як відомо, відповідальність за порушення законодавства у сфері закупівель не змінилася. На порушників очікує штраф від 11 900 грн.

Тож замовник має попередити членів тендерного комітету і про персональну відповідальність за прийняте ними рішення, і про розмір штрафу.



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

Освітні заходи

Освітні заходи

Отримайте нові знання

Взяти участь

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

Живе спілкування з редакцією















© Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах
Коте теж здивований, але…


він знає, що зареєструється і скачає файли.
57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль