Як визначити тимчасову норму витрат палива

431
Аби правильно списати паливо, бюджетна установа користується затвердженими Мінтрансом нормами витрат палива і мастильних матеріалів. Утім, у кожній ситуації є свої винятки. Скажімо, коли на балансі установи перебуває нестандартний автомобіль. У такому разі установі доведеться визначати тимчасову норму витрат палива самостійно.

Дійсно, бюджетна установа в ситуаціях, обумовлених Нормами витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затвердженими наказом Мінтрансу від 10.02.1998 № 43 (далі — Норми витрат), дотримується нормування витрат палива за певних умов експлуатації автомобілів. Відповідно, на основі базових лінійних норм, нормативів і коригуючих коефіцієнтів, вона проводить розрахунок нормативних витрат палива для власних автомобілів.

Однак трапляються й інші ситуації. Для них потрібно мати тимчасові індивідуальні базові лінійні норми витрат.

Як отримати тимчасові індивідуальні базові лінійні норми витрат

Якщо йдеться про нові моделі (модифікації) автомобілів та автомобілі оригінальної конструкції, що не увійшли до Норм витрат, слід встановити тимчасові, тимчасові індивідуальні, базові, базові лінійні й диференційовані норми витрат палива. А за потреби — уточнити коефіцієнти їх коригування.

Аби отримати тимчасові індивідуальні базові лінійні норми витрат палива, установа — власник автомобіля (чи завод-виробник) звертається до ДП «ДержавтотрансНДIпроект». Для цього Мінтранс свого часу навіть розробив спеціальну форму заявки на розроблення тимчасових базових лінійних норм витрат палив (додаток Е до Норм витрат).

Уклавши з ДП «ДержавтотрансНДIпроект» відповідний договір, залишиться лише трохи зачекати допоки будуть встановлені тимчасові індивідуальні норми.

Утім, і в цей період у разі роботи такого автомобіля, бухгалтер має списувати витрачене пальне.

Як визначити тимчасову норму витрат в установі

Бюджетна установа на цей, так би мовити, перехідний період тимчасову норму витрат палива для власного «нестандартного» автомобіля визначає самостійно. І зробити це має спеціально створена комісія установи.

Звичайно, насамперед комісія може від імені установи надіслати запит про норму витрати палива для такого автомобіля до заводу-виробника.  

Але, знову ж таки, відповідь можна отримати лише через якийсь проміжок часу. А аби його не гаяти, комісія може спробувати розрахувати норму витрат палива самостійно — шляхом практичного експерименту

Визначення тимчасової норми витрат палива: проводимо експеримент

Наприклад, потрібно визначити, скільки бензину витрачається під час запуску автомобіля, який потім починає працювати на дизтопливі. У такому разі члени комісії можуть провести такий експеримент. В бак автомобіля заливають невелику кількість бензину (початкова кількість у літрах) і запускають кілька разів двигун (скажімо, 10-20 разів). Після цього визначають, скільки бензину залишилося від залитого (або ж до використання всього залитого бензину).

Далі потрібно різницю між кількістю залитого до баку бензину і кількістю бензину, що залишилася після роботи двигуна, поділити на кількість запусків. У такий спосіб можна визначити, скільки бензину витрачається на один запуск двигуна (в літрах). Залишається лише отриманий обсяг перевести у кілограми (за щільністю бензину).

Оформлюємо документально визначену тимчасову норму витрат палива

Результати обрахунків, проведених комісією, слід оформити актом, де зазначається визначена тимчасова норма витрат палива.

Цю норму, як ми вже говорили, слід затвердити і ввести в дію наказом по установі.

Зауважимо, що одночасно із затвердженням тимчасової норми витрат палива для автомобіля затверджують також:

  •  форму документа для обліку часу його роботи;
  •  особу, яка відповідатиме за його заповнення.

Насамкінець порадимо через якийсь час провести інвентаризацію палива, витраченого для роботи автомобіля. Якщо вона виявить розбіжності між фактичною витратою та затвердженою установою тимчасовою нормою витрат палива для цього автомобіля, можна затвердити понижуючий чи підвищуючий коефіцієнт. І далі списання палива проводити з урахуванням цього коефіцієнта.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією




    Розсилка









    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль