Нецінові критерії закупівлі для оцінки тендерних пропозицій

619
Іноді замовники, аби визначити постачальника товарів, робіт, послуг, тендерна пропозиція якого є найбільш економічно вигідною, передбачають у тендерній документації нецінові критерії. І хоча такі критерії не можуть бути ключовими, трапляється так, що саме вони впливають на вибір переможця процедури закупівель.

Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIIІ (далі — Закон про публічні закупівлі) має на меті не лише забезпечити ефективне та прозоре проведення закупівель, а й сприяти розвитку добросовісної конкуренції.

Для цього, зокрема, під час проведення закупівлі замовник може встановлювати не лише цінові критерії оцінки тендерних пропозицій учасників. А учасники закупівель, аби замовник зробив свій вибір на їхню користь, мають можливість, окрім конкурентної ціни, запропонувати додаткові переваги своїх товарів, робіт послуг.

Якими бувають нецінові критерії закупівлі

Як установлює частина перша статті 28 Закону про публічні закупівлі, критеріями оцінки є:

  • у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, — ціна;
  • у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у т. ч. консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), — ціна разом з іншими критеріями оцінки.

Тож можемо зробити висновок, що неціновий критерій — це будь-який iнший критерій оцінки тендерних пропозицій, окрім цiни, який замовник може передбачити у разі проведення складної або спеціалізованої закупівлі.

Неціновими критеріями можуть бути, зокрема:

  • умови оплати;
  • строк виконання;
  • гарантійне обслуговування;
  • експлуатаційні витрати;
  • передача технології;
  • підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів.

До речі, замовник може обрати якийсь інший критерій, який, на його погляд, надасть змогу із загального обсягу тендерних пропозицій зробити найбільш вдалий вибір.

Отже, за наявності відповідних підстав замовник обумовлює оцінку тендерної пропозиції також і за визначеними ним неціновими критеріями.

Нецінові критерії у тендерній документації

Відповідно до пункту 9 частини першої статті 22 Закону про публічні закупівлі тендерна документація має містити:

  • перелік критеріїв;
  • методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв.

Тож замовник, який для вибору найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, окрім ціни, установлює й інші критерії оцінки, саме у тендерній документації має чітко визначити їх вартісний еквівалент або ж питому вагу цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій.

(!) Нагадаємо, що на вимогу частини третьої статті 28 Закону про публічні закупівлі, питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70%, крім випадку застосування процедури конкурентного діалогу.

Як бачимо, замовник для кожного нецінового критерію установлює числове значення, що визначає його важливість порівняно з ціною. Утім, він має простежити, аби загальна питома вага нецінових критеріїв не була вищою ніж 30% (крім випадку застосування процедури конкурентного діалогу).

Зауважимо: інформацію про застосування під час процедури закупівлі нецінових критеріїв та про питому вагу цих критеріїв замовник зазначає як під час заповнення форми оголошення про проведення процедури закупівлі, так і в самій тендерній документації. Радимо назву нецінового критерію прописувати однозначно й зрозуміло для учасників, а також детально коментувати вимоги щодо кожного нецінового критерію (скажімо, вказувати чіткий строк гарантійного обслуговування товарів у разі їх купівлі).

(!) Установлюючи нецінові критерії, варто пам’ятати, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Нецінові критерії у тендерній пропозиції

За правилами публічних закупівель учасник подає тендерну пропозицію в електронному вигляді через електронну систему закупівель.

Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями. У них і зазначається інформація про ціну, а також інші критерії оцінки, які встановив замовник.

Оцінка тендерних пропозицій за неціновими критеріями

Електронна система закупівель проводить оцінку тендерних пропозицій автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.

Перед проведенням електронного аукціону в системі Prozorro автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цінових пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни. При цьому найменування учасників та інформація про них не розкриваються.

Якщо ж замовник в тендерній документації установив разом із ціною і нецінові критерії оцінки, електронна система закупівель автоматично до початку електронного аукціону за методикою оцінки (обумовленою, знову ж таки, замовником в тендерній документації), визначає показники нецінових критеріїв оцінки та приведену ціну.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією












    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль