Зміни у структурі державних органів та місцевих держадміністрацій

446
На працівників державних органів знову очікують зміни. Цього разу їх спричинило передбачене Урядом упорядкування структури держорганів. Звісно, що зміни у структурі спричинять в окремих державних органах перегляд штатів. Відповідно, все це вплине на збільшення чисельності держслужбовців або на їх скорочення, а також і на посадові оклади окремих працівників.

Під час створення будь-якого структурного підрозділу центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів та місцевих державних адміністрацій дотримуються мінімальної чисельності працівників, установленої постановою КМУ «Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій» від 12.03.2005 № 179.

Нещодавно Уряд провів чергове упорядкування структури державних органів, і мінімальна чисельність працівників для окремих структурних підрозділів держорганів була змінена. Із 06.09.2016 такі зміни передбачила постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2005 р. № 179 та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2010 р. № 846» від 23.08.2016 № 545.

Відповідно, тепер штатна чисельність працівників, з урахуванням якої утворюються відповідні структурні підрозділи (як-то сектор, відділ, управління, департамент) державного органу чи місцевої державної адміністрації, змінилася.

Відділи у структурі державних органів

Нагадаємо, що відділи, що належать до структури державних органів, можуть бути як самостійними підрозділами, так і діяти в складі інших структурних підрозділів (наприклад, управлінь чи департаментів).

Тепер у держоргані можна утворювати:

  • самостійний відділ — коли чисельність працівників є не меншою ніж 5 осіб (раніше для створення відділу було потрібно 6 осіб);
  • відділ у складі департаменту (управління) для виконання завдань за одним напрямом (функцією) діяльності органу виконавчої влади — коли чисельність працівників є не меншою ніж 4 особи (раніше — 5).

З огляду на ці зміни в чисельності працівників, ті державні органи, у яких створено самостійний сектор з чисельністю 5 працівників, зможуть його перейменувати у відділ. Відповідно, зміниться заробіток керівника цього підрозділу. Скажімо, посадовий оклад начальника відділу державного органу, юрисдикція якого поширюється на територію однієї або кількох областей, зросте з 5341 до 6203 грн. Або ж у разі перейменування сектору, утвореного у складі управління чи департаменту державного органу, на відділ, а посади керівника замість «завідувач сектору»  на «начальника відділу», посадовий оклад такого керівника зросте з 3618  до 4308 грн.

До того ж тепер начальник відділу (як самостійного, так і у складі управління чи департаменту) може мати заступника начальника відділу, коли чисельність працівників у відділі становить більше 5 осіб (раніше — 7).

Тобто після нинішнього упорядкування структури державних органів, якщо сектор державного органу, у якому працюють 5 працівників, перейменують у відділ, до його штату можна буде ввести посаду заступника начальника відділу. А після такої реорганізація структурного підрозділу, оклад за посадою заступника начальника відділу у державному органі становитиме 5341 грн. (якщо це самостійний відділ) або 3963 грн. (якщо відділ перебуває у складі управління чи департаменту).

Управління у структурі державних органів

У своїй структурі державний орган може мати такий структурний підрозділ, як управління.

Управління складається не менше як із двох відділів. Звичайно, для очільника управління передбачені посади заступників. Зокрема

  •  для управління з чисельність працівників до 13 (раніше — 16) — один заступник начальника управління — начальник відділу;
  •  для управління з чисельність працівників понад 13 (раніше — 16) — двох заступників начальника управління — начальників відділів.

Утім, тепер після упорядкування структури державних органів доведеться скоротити заступника начальника управління, якщо він не очолює відділ. Адже така штатна одиниця вже в штаті управління не передбачена.

Як це відобразиться на оплаті праці окремих працівників управління? Наприклад, створений у державному органі самостійний відділ, у якому працює 11 працівників, тепер можна реорганізувати в управління. І в складі управління утворити 2 відділи. Зрозуміло, що у такому разі зростуть і посадові оклади керівників:

  •   за посадою керівника самостійного підрозділу — оклад збільшиться з 6203 грн. до 6547 грн.;
  •   за посадою керівників підрозділів у складі самостійного структурного підрозділу — оклад збільшиться з 3618 грн. до:
    4308 грн. — для начальника відділу у складі управління;
    5686 грн. — для заступника начальника управління — начальника відділу.

Департамент у структурі державних органів

У державному органі для виконання основних завдань високого ступеня складності, координації роботи, пов’язаної з виконанням таких завдань, утворюють департаменти. Обов’язковою умовою створення такого структурного підрозділу у державному органы є наявність у його структурі не менше 4 відділів. А якщо у департаменті працює понад 32 працівники (раніше 40), у його структурі створюють не менше двох управлінь.

До того ж після нинішнього упорядкування структури державного органу, якщо у його департаменті працює заступник директора департаменту, який не очолює відділу, цю посаду потрібно скоротити.

Упорядкування структури місцевих державних адміністрацій

У структурі місцевої державної адміністрації для виконання завдань за одним напрямом діяльності передбачено такий структурний підрозділ, як відділ. Створюють його з такою чисельністю працівників:

  • не менше ніж 5 (раніше 6) одиниць — в обласних державних адміністраціях;
  • не менше ніж 3 одиниці — у районних державних адміністраціях.

Тож, наприклад, тепер на базі самостійних відділів в обласних державних адміністраціях, у яких працюють 11 працівників, можна створити управління. А вже у його складі функціонуватимуть 2 відділи.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією




    Розсилка









    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль