Проводимо інвентаризацію розрахунків з бюджетом правильно

507
Кожна бюджетна установа перед складанням річної фінансової звітності проводить інвентаризація розрахунків. Тобто перевіряє правильність даних дебіторської та кредиторської заборгованостей. Важливим елементом інвентаризації розрахунків в установі є інвентаризація її розрахунків з бюджетом. Як її провести — зараз розповімо.

Наразі у розпалі інвентаризація активів та зобов’язань в бюджетних установах. Адже відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879 (далі — Положення № 879), що урегульовує цей процес, інвентаризацію проводять перед складанням річної фінансової звітності до дати балансу. І до 31.12.2016 залишилося не так вже й багато часу.

Однією з обов’язкових складових процесу інвентаризації в установі є інвентаризація дебіторської та кредиторської заборгованостей, у т. ч. розрахунків з бюджетом.

Підпунктом 7.1 розділу ІІІ Положення № 879 встановлено, що під час інвентаризації розрахунків через документальну перевірку установлюють, зокрема, правильність розрахунків із контролюючими органами. Як саме на практиці провести інвентаризацію розрахунків з бюджетом, розглянемо далі.

Де відображається інформація про розрахунки з бюджетом

Якщо установа має заборгованість (кредиторську чи дебіторську) перед бюджетом за податками та зборами (або ж навпаки їх переплату), вона обов’язково відображає її в Балансі (форма № 1; додаток 1 до Порядку складання фінансової, бюджетної та іншої звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом Мінфіну від 24.01.2012 № 44; далі — Порядок № 44). А саме, наводить:

У рядку182 «Розрахунки із податків і зборів»

суми переплат за податками, зборами, а також іншу дебіторську заборгованість за розрахунками з бюджетом, які належать до виконання кошторису

У рядку 183 «Розрахунки із страхування»

дебіторську заборгованість фондів та інших організацій, що проводять страхування, яка належить до виконання кошторису

У рядку 423 «Розрахунки із податків і зборів»

кредиторську заборгованість за податками та зборами до бюджетів та іншими розрахунками, які належать до виконання кошторису.

У рядку 424 «Розрахунки із страхування»

кредиторську заборгованість перед фондами та іншими організаціями зі страхування, яка належить до виконання кошторису

Водночас зауважимо: інформація про заборгованість установи за податками та зборами чи їх переплату, відображена в Балансі, є зведеною. Оскільки до неї зараховують інформація про фактичну дебіторську та кредиторську заборгованість, яка виникла не лише за поточний звітний рік, а й за минулі роки.

Таку інформацію установа наводить також у Звіті про заборгованість за бюджетними коштами (форма № 7д, № 7м; далі — Звіт форма № 7) (додаток 10 до Порядку № 44). І таких звітів установа має сформувати кілька у розрізі:

  • КЕКВ та кодів кредитування бюджету окремо за загальним та спеціальним фондами;
  • кодів програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету — якщо вона утримується коштом державного бюджету (чи кодів програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів/Тимчасової класифікації видатків та кредитування для бюджетів місцевого самоврядування, які не застосовують програмно-цільового методу), якщо вона утримується коштом відповідного місцевого бюджету).

Як саме проводять інвентаризацію розрахунків з бюджетом

Правила проведення інвентаризації усіх сум заборгованості за розрахунками з бюджетом такі самі, як і для інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей. За результатами звірки, як правило, оформлюють окремий акт інвентаризації.

Тож установа, зокрема, має звірити документи і записи у реєстрах обліку, а також перевірити обгрунтованість сум, відображених на відповідних рахунках (64 «Розрахунки із податків і зборів» та 65 «Розрахунки із страхування»).

Однак, аби перевірити відображені в бухобліку установи відомості, установа має отримати інформацію від податкових органів.

Варто зазначити, що органи ДФС для обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних, інших платежів до бюджетів, ЄСВ відкривають інтегровані картки платників (ІКП). Такі картки вони ведуть за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачувати такі платники.

Тож установа повинна порівняти дані розрахунків з бюджетом, відображені у власному бухобліку, з даними ІКП. Тобто з інформацією з ІКП про облікові операції та облікові показники, які характеризують її стан розрахунків з бюджетами і цільовими фондами за відповідним видом платежу.

Аби переконатися, що дані бухобліку установи та дані ІКП збігаються (чи навпаки, виявити в них розбіжності), слід скласти акт звірки з органом ДФС.

Для цього установа має звернутися до контролюючого органу, яким відкрито ІКП, з письмовою заявою про звіряння розрахунків. Як вимагають податківці, у заяві потрібно зазначити:

  • платежі і період, за якими звіряють стан розрахунків з бюджетами;
  • нараховані і сплачені установою суми за цими платежами за відповідний період.

Не пізніше 15 робочих днів з дня отримання письмової заяви від установи орган ДФС має надати документ (акт звірки, складений у довільній формі) про стан розрахунків установи за податками, зборами та ЄСВ.

На такому порядку дій наполягають у фіскальній службі (ЗІР, категорія 135.04).

Якщо ж установа, порівнявши дані акта звірки з відображеними у власному бухобліку, виявить розбіжності між даними бухобліку та ІКП щодо розрахунків з бюджетом, вона має їх врегулювати. 



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією




    Розсилка









    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль