Складаємо фінансову звітність за новим положенням бухгалтерського обліку

5837
Із 1 січня 2017 року зміняться форми, принципи підготовки та подання фінансової звітності бюджетними установами. Адже з цієї дати почнуть діяти нові стандарти бухгалтерського обліку. Про них і поговоримо.

Із 1 січня 2017 року Мінфін своїм наказом від 29.12.2015 № 1219 запровадив в дію нові національні стандарти бухгалтерського обліку в державному секторі, які регулюватимуть нові правила складання фінансової звітності.

А саме:

  • НП(с)БОДС 101 «Подання фінансової звітності», затверджене наказом Мінфіну від 28.12.2009 № 1541 (далі — НП(с)БОДС 101);
  • НП(с)БОДС 102 «Консолідована фінансова звітність», затверджене наказом Мінфіну від 24.12.2010 № 1629 (далі — НП(с)БОДС 102);
  • НП(с)БОДС 103 «Фінансова звітність за сегментами», затверджене наказом Мінфіну від 24.12.2010 № 1629 (далі — НП(с)БОДС 103);
  • НП(с)БОДС 105 «Фінансова звітність в умовах гіперінфляції», затверджене наказом Мінфіну від 25.01.2012 № 52 (далі — НП(с)БОДС 105).

Розглянемо далі новий порядок складання фінансової звітності бюджетних установ 2017.

Складання фінансової звітності 2017: НП(с)БОДС 101

Склад, форми, принципи підготовки та подання фінансової звітності в державному секторі з 01.01.2017 встановлюватиме НП(с)БОДС 101.

Окрім того, цим документом прописані загальні вимоги до визнання та розкриття елементів фінансової звітності.

Пункт 8 розділу I НП(с)БОДС 101 визначає, що у фінансових звітах надається інформація про активи, зобов'язання, власний капітал, дохід, витрати, грошові потоки суб'єкта держсектора та бюджету.

Фінансова звітність складається з:

  • Балансу;
  • Звіту про фінансові результати;
  • Звіту про власний капітал;
  • Звіту про рух грошових коштів;
  • приміток до звітів.

Нові форми фінансових звітів наведено в додатках 1-4 до НП(с)БОДС 101.

У примітках до фінансової звітності бюджетні установи розкриватимуть  інформацію, що не наведена безпосередньо у  фінансовій звітності, але є обов'язковою згідно з відповідними національними стандартами бухгалтерського обліку, а також інформацію, що містить додатковий аналіз статей звітності, потрібний для забезпечення її зрозумілості та доречності.

Складання консолідованої фінансової звітності 2017: НП(с)БОДС 102

Порядок складання консолідованої фінансової звітності та загальні вимоги до розкриття інформації у консолідованій звітності з 1 січня для суб'єктів державного сектору визначатиме НП(с)БОДС 102.

НП(с)БОДС 102 не застосовується суб'єктами державного сектору до фінансової звітності контрольованих суб'єктів господарювання, які є підприємствами державного, комунального секторів економіки, що належать до сфери їх управління.

Тож відповідно до НП(с)БОДС 102 консолідовану фінзвітність подаватиме контролюючий суб'єкт державного сектора, зокрема, головний розпорядник бюджетних коштів та розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня, до сфери управління яких належать розпорядники бюджетних коштів.

Консолідовану фінансову звітність за формами, визначеними НП(с)БОДС 101, складають за допомогою упорядкованого додавання показників фінансової звітності контрольованих суб'єктів держсектора до аналогічних показників фінансової звітності контролюючого суб'єкта держсектора.

НП(с)БОДС 102 установлює також порядок складання Казначейством загальної консолідованої фінансової звітності суб'єктів державного сектора з метою отримання інформації про загальний майновий стан та результати діяльності всіх суб'єктів держсектора та бюджетів уперше.

Загальна консолідована фінансова звітність включає:

  • консолідований баланс;
  • консолідований звіт про фінансовий результат;
  • консолідований звіт про рух грошових коштів;
  • консолідований звіт про власний капітал.

Форми цих звітів наведено в додатках 1-4 до НП(с)БОДС 102.

Фінансова звітність за сегментами 2017: НП(с)БОДС 103

Із 1 січня 2017 року інформацію про доходи, витрати, фінансові результати, активи та зобов'язання звітних сегментів суб’єкти державного сектора формуватимуть за НП(с)БОДС 103. Відповідно, за положеннями цього норматива вони і розкриватимуть цю інформацію у фінансовій звітності.

Поширюються норми НП(с)БОДС 103 на суб'єктів державного сектора, які складають консолідовану фінансову звітність та/або мають територіально відокремлені підрозділи.

Контролюючі суб'єкти держсектора інформацію за сегментами подають на основі даних консолідованої фінансової звітності економічної групи.

Інформацію про звітні сегменти наводитимуть у Додатку до приміток до річної фінансової звітності «Інформація за сегментами». Його форму містить додаток до НП(с)БОДС 103.

Коригування фінансової звітності 2017: НП(с)БОДС 105

Порядок коригування фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності в умовах гіперінфляції встановлюватиме з 01.01.2017 НП(с)БОДС 105.

Окрім цього, НП(с)БОДС 105 містить загальні вимоги до розкриття інформації про коригування у примітках до фінансової звітності.

Пункт 4 розділу I НП(с)БОДС 105 зобов’язує суб’єктів державного сектору відкоригувати показники річної фінансової звітності у разі, коли досягнуто значення кумулятивного приросту інфляції 90% та більше, застосувавши коефіцієнт коригування.

Якщо значення кумулятивного приросту інфляції не перевищує 90%, оцінку статей балансу за попередній рік визнають балансовою вартістю відповідних активів, власного капіталу та зобов'язань звітного року.

Тож за настання окреслених умов слід відкоригувати показники Балансу, Звіту про фінансові результати, Звіту про рух грошових коштів та Звіту про власний капітал.

У Примітках до фінансової звітності за нормами НП(с)БОДС 105, окрім інформації про факт коригування показників фінзвітності із застосуванням НП(С)БОДС 105, наводять інформацію про:

  • індекс інфляції на дату балансу;
  • зміни індексу інфляції протягом поточного та попереднього звітних періодів.



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

Освітні заходи

Освітні заходи

Отримайте нові знання

Взяти участь

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

Живе спілкування з редакцією











© Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах
Коте теж здивований, але…


він знає, що зареєструється і скачає файли.
57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль