Закупівля робіт: визначаємо правильно вартісні межі і предмет закупівлі

1109
Закупівля робіт — не настільки поширене явище в житті замовника, як закупівля товарів чи послуг. До слова, закупівля робіт вартує чималих коштів, бо ж недаремно для них законодавці встановили набагато більші вартісні межі. Тому, на нашу думку, варто відвести закупівлі робіт окрему узагальнюючу статтю.

Передусім нагадаємо вартісні межі для публічних закупівель робіт.

Так, замовники мають чітко дотримувати вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі — Закон про публічні закупівлі), якщо вартість предмета закупівлі робіт становить 1,5 млн. грн. (ч. 1 ст. 2 Закону про публічні закупівлі). Якщо ж йдеться про замовника-монополіста, він проводить закупівельні процедури, коли вартість закупівель робіт — 5 млн. грн.

І лише тоді, коли очікувана вартість закупівлі робіт за державні кошти нижча, ніж така вартість, замовник має право вибору — проводити торги через електронну систему закупівель ProZorro чи укласти прямий договір.

Як бачимо, вартісні межі для закупівлі робіт через ProZorro вищі, ніж для закупівлі товарів і послуг (200 тис. грн. і 1 млн грн. відповідно), тому важливо правильно визначити, що ж саме належить до робіт у розумінні Закону про публічні закупівлі.

Аби полегшити життя замовникам, законотворчі узагальнили все, що належить до визначення «роботи», у пункті 22 частини першої статті 1 Закону про публічні закупівлі.

Тож  роботи  це:

  • проектування;
  • будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення;
  • роботи з нормування в будівництві;
  • геологорозвідувальні роботи;
  • технічне переоснащення діючих підприємств;
  • супровідні роботам послуги, у т. ч. геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.

Як бачимо, до робіт за певних умов можуть належати і послуги.

Коли послуги визначають як предмет закупівлі робіт

Як випливає з наведеного нами визначення, окремими предметами закупівлі є:

  • роботи зі створення проектної документації об’єкта будівництва;
  • роботи безпосередньо з його будівництва (розширення, реконструкції, капітального ремонту, реставрації, технічного переоснащення);
  • інші супровідні роботам послуги.

Однак супровідні роботам послуги можна зарахувати до робіт лише за певних умов. Якщо:

  • по-перше, вони включені до кошторисної вартості робіт цього об’єкта;
  • по-друге, вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.

Прикладами таких супровідних роботам послуг можуть слугувати, зокрема, експертиза проектної документації, авторський нагляд, технічний нагляд. У розумінні Закону про публічні закупівлі кожна з цих послуг відповідає визначенню «роботи», тому у разі коли її вартість, є меншою вартісної межі 1,5 млн. грн., закупівля кожної з них не потребує обов’язкового застосування Закону.

Мінекономрозвитку у листі від 25.11.2016 № 3302-01/38216-06 детально роз’яснило, коли супровідні роботам послуги належать до визначення «роботи». Маються на увазі випадки, коли:

  • такі послуги по об'єкту будівництва включені до зведеного кошторисного розрахунку;
  • вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт (будівництва).

В інших випадах закупівля проводиться за відповідним визначенням предмета згідно з терміном «послуги» на підставі пункту 17 частини першої статті 1 Закону про публічні закупівлі.

Про нюанси закупівлі послуг читайте тут:

Визначення предмета закупівлі робіт

Для визначення предмета закупівлі робіт, як для інших закупівель, замовник користується Порядом визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі — Порядок № 454).

Одразу ж зауважимо: останні зміни в цьому Порядку (внесені наказом Мінекономрозвитку від 19.12.2016 № 2092) визначення такого предмета закупівлі, як роботи, не змінили.

Як і раніше, предмет закупівлі робіт слід визначати відповідно до розділу III Порядку № 454. Тобто замовник робитиме це згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону про публічні закупівлі:

  • за об'єктами будівництва;
  • з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Мінрегіонбуду від 05.07.2013 № 293, та галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301;
  • із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої — п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника.

Як бачимо, важливе значення для предмета закупівлі робіт є його визначення за об'єктами будівництва.

Об'єкт будівництва — це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури згідно з ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затвердженого наказом Мінрегіону від 04.06.2014 № 163.

Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники керуються даними кошторису (кошторисного розрахунку) на весь об'єкт будівництва.

Тобто, у разі якщо роботи проводять за окремим об'єктом, на який складений окремий об'єктний кошторис (кошторисний розрахунок), їх закупівлю замовник здійснює, керуючись вартісними межами, встановленими частиною першою статті 2 Закону про публічні закупівлі. І якщо вартість робіт є нижчою за межі, визначені в частині першій статті 2 цього Закону, як ми вже зазначали, закупівля таких робіт здійснюється без застосування процедур закупівлі.

Коли можлива додаткова закупівля робіт

Якщо замовник уклав договір на виконання робіт, під час виконання яких виникла потреба у додатковій закупівлі (проведенні додаткових будівельних робіт, що не були включені у початковий проект), вартість якої перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник може здійснити закупівлю таких робіт, застосувавши переговорну процедуру закупівлі.

Для цього мають бути наявними підтверджені обставини та умови, передбачені пунктами 5 і 6 частини другої статті 35 Закону про публічні закупівлі.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією












    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль