Чи можлива переговорна процедура, коли два тендери скасовано, а предмет закупівлі слід визначати по-новому

538
Замовник двічі скасовував тендер через відсутність достатньої кількості учасників, тож збирається застосувати переговорну процедуру закупівель. Однак наразі він опинився у незрозумілій ситуації. З одного боку, для нових закупівель предмет закупівлі із 17 січня слід визначати по-новому. З іншого — умовою проведення переговорної процедури у цій ситуаціє є незмінний предмет закупівлі. Допоможемо розібратися нашому замовнику.

Переговорна процедура закупівель 2017 року, як і раніше, можлива лише в виняткових випадках.

Нагадаємо, що переговорна процедура закупівлі — це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.

(ч. 1 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ; далі — Закон про публічні закупівлі).

Справді, замовник може застосувати переговорну процедуру закупівлі тоді, коли він двічі скасовував тендер через відсутність достатньої кількості учасників. Однак у такому разі Закон про публічні закупівлі установлює, щоб від вимог, що вже були визначені замовником у тендерній документації, не відрізнялися:

  • предмет закупівлі;
  • його технічні та якісні характеристики;
  • вимоги до учасника.

Аби зрозуміти суть проблеми, коротко проаналізуємо перебіг подій січня 2017 року, що позначилися на житті замовників.

Визначення предмета закупівлі — за новим порядком

Із 17 січня 2017 року до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі — Порядок№ 454), наказом Мінекономрозвитку від 19.12.2016 № 2092 внесено зміни.

Тож із цієї дати під час проведення процедур закупівель замовники мають застосовувати нові положення Порядку № 454.  Зокрема, предмет закупівлі товарів і послуг замовники визначають так:

Зміни до річного плану закупівель

Як правило, замовники на початку року планують закупівлі, які вони проводитимуть протягом поточного року. Їх діями при цьому керує стаття 4 Закону про публічні закупівлі. Вона дозволяє замовникам проводити закупівлі лише після оприлюднення в електронній системі закупівель затвердженого річного плану закупівель та додатку до нього.

Попри те що зміни в Порядку № 454  були очікуваними, багато замовників на початку січня 2017 року (тобто до 17 січня) склали, затвердили і оприлюднили річний план закупівель та додаток до річного плану закупівель.

Розпочаті до 17 січня процедури закупівель за предметами закупівель, визначеними за чинними раніше нормами Порядку № 454 замовники можуть спокійно завершувати. На цьому наголосило Мінекономрозвитку у своєму листі від 07.02.2017 № 3302-06/3816-06.

А ось далі під час проведення нових закупівель замовники мають керуватися новими нормами Порядку № 454, тобто їм доведеться ще раз визначати предмет закупівлі товарів і послуг уже за новими правилами.

Отже, наразі замовники мають внести відповідні зміни до річного плану закупівель та додатку до нього.

Визначення предмета закупівлі за переговорної процедури, коли двічі скасовано тендер

Як зазначалося,  пункт 4 частини другої статті 35 Закону про публічні закупівлі дозволяє замовнику застосувати переговорну процедуру закупівлі як виняток у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників. І при цьому зауважує, що предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Що це означає на практиці?

Технічні та якісні характеристики

Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у т. ч. відповідну технічну специфікацію (за потреби плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) повинна містити тендерна документація (ч. 2 ст. 22 Закону про публічні закупівлі).

У технічній специфікації мають бути наведені:

  • детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у т. ч. їх технічні та якісні характеристики;
  • вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники;
  • посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.

Вимоги до учасника

Перелік кваліфікаційних критеріїв та умови їх встановлення для учасників визначає стаття 16 Закону про публічні закупівлі.

Тож замовник у тендерній документації зазначає кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям. Їх наявність він вимагає під час проведення переговорів з учасником у разі застосування переговорної процедури закупівлі.

Предмет закупівлі

Замовник, коли оприлюднює річний план закупівель, вказує інформацію про конкретну назву предмета закупівлі та коди відповідних класифікаторів предмета закупівлі (за наявності). Для цього електронна форма річного плану закупівель, затверджена наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490, передбачає спеціальні поля.

Переговорна процедура закупівель 2017 у разі зміни порядку визначення предмета закупівлі

Мінекономрозвитку у цій ситуації (у вже згаданому нами листі) наполягає на тому, що замовник може застосувати переговорну процедуру закупівлі згідно з пунктом 4 частини другої статті 35 Закону про публічні закупівлі, зазначивши у формах відповідний показник Єдиного закупівельного словника згідно з Порядком № 454 зі змінами.

Аргументує свою думку Уповноважений орган у сфері публічних закупівель тим, що передусім Закон про публічні закупівлі має на меті, зокрема, забезпечити ефективне та прозоре проведення закупівель.

Отже, якщо замовник двічі скасовував тендер через відсутність достатньої кількості учасників за предметом закупівлі, визначеним згідно з Порядком № 454 до набрання чинності змінами, і при цьому такий предмет закупівлі за конкретною назвою, технічними та якісними характеристиками, а також вимоги до учасника не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, замовник може застосувати переговорну процедуру закупівлі.

Насамкінець нагадаємо, що у кожному конкретному випадку вибір процедури закупівлі здійснює тендерний комітет або уповноважена особа замовника відповідно до статті 11 Закону про публічні закупівлі. Вони і несуть персональну відповідальність за прийняті ними рішення.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією












    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль