Оголошення про проведення допорогової закупівлі: створюємо разом на е-майданчику

733
Допорогові закупівлі в електронній системі трапляються не часто. А даремно. Замовник, який проводить прямі закупівлі, позбавляє себе насамперед можливості скористатися перевагами конкуренції. І торгувати в електронній системі зовсім не важко. Маєте сумніви? Пропонуємо почати разом з нами, розмістивши оголошення про проведення допорогової закупівлі.

«Створити оголошення про проведення допорогової закупівлі? Без проблем», — так скажуть ті замовники, які за більше ніж півроку скористалися своєю можливість і почали проводити навіть допорогові закупівлі в електронній системі. Однак до цих пір є й інші, які з певних причин бояться працювати в ProZorro. Чому?

Проводити допорогові закупівлі в електронній системі закупівель законодавство на зобов’язує. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII доволі лояльно говорить, що замовники можуть використовувати електронну систему закупівель, якщо очікувана вартість закупівлі:

  •  на товари та послуги — 200 тис. грн;
  •   на роботи за об’єктом — 1,5 млн грн.

Тому замовники, які бояться чесних і прозорих торгів, не поспішають переводити свої допорогові закупівлі в електронний формат.

Однак є з-поміж них і ті, які звикли робити все по-старому чи просто не вміють працювати з сучасними пристроями і системами.

Повірте, допорогова закупівля в електронній системі — зручна, і головне, ефективна справа. Замовник, який проводить закупівлю у системі, отримує велику кількість вигідних пропозицій. Й іноді за такою ціною, про яку раніше не міг і мріяти. Звідси — реальна економія коштів, яких у наші складні часи у закупівельників почасти, як кажуть, як кіт наплакав.

Тому пропонуємо, не вагатися і почати опановувати не такий вже й важкий процес електронних допорогових закупівель. А ми вам у цьому — найліпші помічники.

З чого ж почати?

Складаємо Положення про допорогові закупівлі з урахуванням Наказу № 35

Порядок здійснення допорогових закупівель затверджений наказом ДП «Зовнішторгвидав України» вiд 13.04.2016 № 35 (далі — Порядком № 35). Хоч цей Порядок не є обов’язковим нормативним актом, його норми допоможуть врахувати всі нюанси роботи електронних майданчиків та, власне, електронної системи закупівель.

Тому навіть тоді, коли ви вже склали Положення про допорогові закупівлі, не зайве звірити його з Порядком № 35. Переконайтеся, що всі технічні аспекти воно враховує і у вас не виникне проблем під час роботи. 

Обираємо електронний майданчик

Електронні майданчики організовують свою роботу за Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженим постановою КМУ від 24.02.2016 № 166.

Порядком передбачено чотири рівні акредитації майданчиків. Утім, замовнику підходять лише ті, що мають перший та третій рівні акредитації.

Послуги авторизованих електронних майданчиків для замовників безплатні. До того ж вони мають забезпечити  рівний доступ усіх користувачів до інформації про закупівлю. 

Тож замовник має обрати однин з торговельних майданчиків і зареєструватися на ньому.

Плануємо допорогову закупівлю

Як ви вже знаєте, Закон про публічні закупівлі вимагає, аби замовники запланували всі свої закупівлі. Тож ваша допорогова закупівля обов’язково має бути відображена в додатку до річного плану закупівель. Як правильно запланувати допорогову закупівлю ми вже розповіділи тут.

Створюємо оголошення про допорогову закупівлю

Після того, як ви запланували закупівлю, заходьте на електронний майданчик, будемо створювати там оголошення про проведення допорогової закупівлі.

Ми зареєструвалися на торговельному майданчику e-tender.ua, тож через нього і подаватимемо оголошення.

Зробити це можна з розділу «Мої закупівлі» в кабінеті власного облікового запису. Тож натискаємо «Створити оголошення».

Аби наші дії були зрозумілішими, пропонуємо провести закупівлю офісного паперу формату А4, щільністю 80 мг/см2. Бюджет закупівлі — 80 тис. грн.

На етапі вибору процедури закупівлі електронна система закупівель встановлює вид закупівлі «Допорогова закупівля».

Нам лише треба натиснути «Продовжити» і ми вже на сторінці створення оголошення про допорогову закупівлю (рис. 1).

Оголошення про проведення допорогової закупівлі: створюємо разом на е-майданчику

Рис. 1. Створення оголошення про допорогову закупівлю

Потрапивши на сторінку, бачите перед собою поля для оприлюднення оголошення? Їх маємо заповнити. Робимо це уважно і по черзі.

1. Узагальнена назва закупівлі (обов’язкове поле)

У ньому вказують назву товару/послуги/роботи, які планують закупити.

Ми ж пишемо — «Папір А4»;

2. Загальні відомості про закупівлю (обов’язкове поле)

У ньому вказують загальну інформацію щодо закупівлі.

Ми, наприклад, можемо уточнити щільність паперу та його колір: «Щільність — 80, колір білий, для офісного друку».

3. Валюта

За замовчання валюта — гривня.

4. З ПДВ/без ПДВ

Зрозуміло, що тут слід вказати. Тож зазначаємо для всієї закупівлі наявність ПДВ у вартості.

5. Нецінові критерії для всієї закупівлі (необов’язкові параметри)

Можна вказати додаткові критерії оцінки, окрім ціни.

6. Назва окремої частини предмета закупівлі (лота) (обов’язкове поле)

У цьому полі вказують назву частини предмета закупівлі.

Ми можемо просто скопіювати назву закупівлі: «Папір А4».

7. Примітки до окремої частини закупівлі (лота) (не обов’язкове поле)

Це поле дає можливість доповнити додатковою інформацією щодо вказаного лота.

Ми можемо його не заповнювати.

8. Вид забезпечення тендерних пропозицій (не обов’язкове)

Можемо вказати вимогу щодо забезпечення тендерної пропозиції.

9. Очікувана вартість закупівлі

У цьому полі вказують вартість одного лота (частини предмета закупівлі). До того ж вартість вказують за кожним окремим лотом.

Оскільки у нас один лот, його вартість і треба вказати — 80 000 грн.

10. Розмір мінімального кроку пониження ціни (нижче у відсотках)

Тут вказують мінімальний крок, за яким під час аукціону учасники зможуть понижувати ціну від своєї попередньої пропозиції.

11. Нецінові критерії для частини предмета закупівлі (лота)

У цьому полі можна вказати додаткові критерії оцінки, окрім ціни.

12. Конкретна назва предмета закупівлі (обов’язкове поле)

Потрібно вказати назву безпосередньо предмета закупівлі.

Ми ж копіюємо назву закупівлі «Папір А4».

13. Нецінові критерії оцінки для позиції частини предмета закупівлі (лота)

Можемо вказати додаткові критерії оцінки, окрім ціни.

14. Кількість (обов’язкове поле)

Можемо написати, наприклад, 100.

15. Одиниця виміру (обов’язкове поле)

У нашому випадку 100 пачок, отже, обираємо «пач.»

16. Адреса поставки

У цьому полі вказують адресу, на яку треба буде доставляти товари, де надаватимуть послуги чи виконуватимуть роботи.

Якщо адреса вже вказана у документації до закупівлі, то можна у полі «Вулиця, будинок, квартира» вказати «Згідно з документацією».

17. Строк поставки/виконання робіт/надання послуг (необов’язкове поле)

Тут зазначають строки надання товарів послуг або виконання робіт за закупівлею. Як бачимо, поле не обов’язково заповнювати.

Ми не заповнюватимемо.

18. Класифікатори

З 17 січня 2017 року предмет закупівлі товарів визначають за четвертим знаком Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 № 1749.

Тому вкажемо код — 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне».

19. Дати завершення періоду прийому запитань та прийому пропозицій

Згідно з Порядком № 35 на суми закупівлі від 50 тис. грн. слід встановити на період уточнень не менш як три робочих дні, а на період подання пропозицій — не менш як два робочих дні.

Вписуємо відповідні дати.

Після заповнення всіх обов’язкових полів система має надати можливість:

  • або створити оголошення за допомогою кнопки «Створити оголошення»;
  • або зберегти чернетку закупівлі кнопкою «Зберегти як чернетку» (див. рис. 2).

Оголошення про проведення допорогової закупівлі: створюємо разом на е-майданчику

Рис. 2. Збереження оголошення про допорогову закупівлю

Натискаємо «Створити оголошення».

Тепер бачимо щойно створене оголошення про закупівлю, що проходить оприлюднення в ProZorro (процес триває до 20 секунд).

Під час оприлюднення номер закупівлі має внутрішньосистемний формат і виглядає так, як показано на рис. 3.

Оголошення про проведення допорогової закупівлі: створюємо разом на е-майданчику

Рис. 3. Внутрішньосистемний формат номера оголошення про закупівлю

Для перевірки статусу оприлюднення оголошення про закупівлю на ProZorro оновлюємо сторінку браузера, натиснувши F5.

Після оприлюднення оголошення отримує новий номер закупівлі формату, як зображено на рис. 4.

Оголошення про проведення допорогової закупівлі: створюємо разом на е-майданчику

Рис. 4. Остаточний номер оголошення про допорогову закупівлю

Оголошення про закупівлю створили, тапер — завантажуємо документи

Ті вимоги, які Закон про публічні закупівлі висуває до закупівельної документації, не обов’язкові для документації допорогової закупівлі.

Якщо ж вона є, то завантажуємо її після оприлюднення оголошення у розділ «Документи до закупівлі». Для цього треба обрати тип документа для завантаження та натиснути «Завантажити файл» (рис. 5).

Оголошення про проведення допорогової закупівлі: створюємо разом на е-майданчику

Рис. 5. Завантаження документів

Далі обираємо відповідний файл для завантаження і завантажуємо. Для завантаження файлу у ProZorro потрібно до 20 секунд. Під час завантаження документації навпроти назви файлу буде зазначено «Очікує публікації в ЦБД» (рис. 6).

Оголошення про проведення допорогової закупівлі: створюємо разом на е-майданчику

Рис 6. Очікування публікації в ЦБД

Після завантаження файлів документації в електронну систему закупівель навпроти файла з’явиться дата та час завантаження файла (рис. 7).

Оголошення про проведення допорогової закупівлі: створюємо разом на е-майданчику

Рис. 7. Відображення дати і часу завантаження файлів

Так завантажують будь-які документи щодо закупівлі.

Оскільки закон не вимагає накладати електронний цифровий підпис під час допорогових закупівель, можемо вважати, що з оприлюдненням оголошення про допорогову закупівлю ми впоралися.

Ось і все. Успішних вам закупівель:))



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією












    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль