Оплата праці обслуговуючого персоналу в державних органах

657
З того часу, як новий Закон про держслужбу виокремив зі складу державних службовців працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, їх життя змінилося. І насамперед змінилися їх умови оплати праці. Тож про оплату праці обслуговуючого персоналу в державних органах і поговоримо.

У 2017 році для так званого обслуговуючого персоналу — працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, — умови оплати праці урегульовує постанова КМУ від 18.01.2017 № 15.

Так, цією постановою скасовано дію вже звичної для бухгалтерів держорганів постанови КМУ від 06.04.206 № 268. А замість неї запроваджено нові Умови оплати праці працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, і працівників Управління адміністративних будинків Господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України, Управління адміністративними будинками Державного управління справами, Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України (далі — Умови № 15).

І що характерно — новий нормативний документ для окремих складових заробітної плати працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, змінив правила гри.

Розглянемо їх по черзі.

Варто нагадати про вимогу пункту 7 розділу XI «Прикінцеві положення» Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон про держслужбу), за якою умови оплати праці працівників органів державної влади, інших державних органів, їх апаратів (секретаріатів), державних підприємств, установ та організацій, які на день набрання чинності цим Законом є державними службовцями і посади яких відповідно до цього Закону не є посадами державної служби, не можуть передбачати зменшення розміру їх заробітної плати.

Нові посади обслуговуючого персоналу

Із 2017 року до працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, належать також посади:

  • завідувача самостійного сектору;
  • інженера;
  • інженера-програміста;
  • інженера-електроніка;
  • інженерів інших спеціальностей;
  • консультанта;
  • документознавця;
  • інспектора.
  • чергового оперативного;
  • адміністратора.

Натомість посаду фахівця із зв’язків з громадськістю та пресою — вилучено.

Посадові оклади обслуговуючого персоналу

Найважливішою складовою оплати праці обслуговуючого персоналу в державних органах є саме посадовий оклад.

Додатком до Умов № 15 визначено Схему посадових окладів працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, з урахуванням юрисдикції державних органів. Тобто розмір посадового окладу таких працівників залежить від юрисдикції держорганів, в яких вони працюють.

Розміри посадових окладів цих працівників держорганів у 2017 році збільшилася. А мінімальний посадовий оклад встановлено на рівні 1895 грн.

Надбавка за вислугу років

Розміри надбавки за вислугу років залишилися такими самими, як і були. А саме, за вислугу років в державних органах, управліннях:

  • понад 3 роки — 10% посадового окладу;
  • понад 5 років — 15% посадового окладу;
  • понад 10 років — 20% посадового окладу;
  • понад 15 років — 25% посадового окладу;
  • понад 20 років — 30% посадового окладу;
  • понад 25 років — 40% посадового окладу.

Зауважимо, що до стажу для встановлення надбавки за вислугу років зараховують і стаж роботи:

  • у державних органах на посадах керівних працівників, спеціалістів і службовців;
  • раніше набутий стаж державної служби, у т. ч. з урахуванням періодів роботи, передбачених частиною другою статті 46 Закону про держслужбу. Зокрема, час перебування на посаді народного депутата України, працівників дипломатичної служби, час перебування на посадах суддів, прокурорів, на посадах, на яких присвоюються військові та спеціальні звання, на посадах в органах місцевого самоврядування; час перебування держслужбовця у відпустці для догляду за дитиною, час навчання з відривом від служби; час перебування на посадах радників, помічників, уповноважених та прес-секретаря Президента України, працівників секретаріатів Голови ВРУ, його Першого заступника та заступника, працівників патронатних служб Прем’єр-міністра України та інших членів КМУ, помічників-консультантів народних депутатів України, помічників та наукових консультантів суддів КСУ, помічників суддів, а також на посадах патронатних служб в інших державних органах.

Під час встановлення надбавки за вислугу років працівникам держорганів, які виконують функції з обслуговування, варто враховувати нове правило:

Якщо у працівника право на підвищення надбавки за вислугу років виникло протягом календарного місяця, розмір надбавки змінюється з дня набуття права на підвищення.

Надбавка за високі досягнення у праці

Як передбачено умовами оплати праці обслуговуючого персоналу 2017 року надбавку  за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи встановлюють:

  • у розмірі до 50% посадового окладу;
  • з урахуванням надбавки за вислугу років в державних органах.

Доплата за додаткове навантаження для обслуговуючого персоналу держорганів

Працівники державних органів, які виконують функції з обслуговування, можуть розраховувати і на доплату за додаткове навантаження у разі, коли виконуватимуть обов’язки тимчасово відсутнього працівника (крім обов’язків керівника та заступників керівника самостійного структурного підрозділу).

Увага!

Доплату за додаткове навантаження працівникам держорганів, які виконують функції з обслуговування, встановлюють у розмірі до 50% посадового окладу тимчасово відсутнього працівника.

Доплату за додаткове навантаження їм встановлюють у розмірі до 50% посадового окладу тимчасово відсутнього працівника.

Утім, таку доплату не встановлюють:

  • керівникам управлінь і їхнім заступникам;
  • керівникам структурних підрозділів управлінь і їхнім заступникам.

Якщо ж працівник держорганів, який виконує функції з обслуговування, несвоєчасно виконав завдання, порушив трудову дисципліну чи якість його роботи погіршилася, розмір доплати за додаткове навантаження, так само як і надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, можуть зменшити або ж взагалі такі виплати можуть скасувати.

Премії для обслуговуючого персоналу держорганів

Преміювання працівників з обслуговування проводиться залежно від їх особистого внеску в загальні результати роботи в межах фонду преміювання держоргану.

Конкретні умови, порядок та розміри преміювання визначають у положенні про преміювання цього держоргану.

Водночас, якщо раніше існувало обмеження фонду преміювання розміром 20% загального фонду посадових окладів у держоргані за рік, то у 2017 році умовами оплати праці обслуговуючого персоналу такого обмеження не встановлено.

Тож цьогоріч визначення фонду преміювання — прерогатива керівника держоргану.

Матеріальна допомога для обслуговуючого персоналу держорганів

Із 01.01.2017  змінено умови виплати обслуговуючому персоналу держорганів:

  • матеріальної допомоги на оздоровлення;
  • матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань.

Розмір матеріальної допомоги обмежено середньомісячною зарплати працівника (раніше обмежувався посадовим окладом).

Порядок виплати матеріальної допомоги для оздоровлення не змінився. Як і минулоріч, її надають під час надання щорічної відпустки (хоча і в новому розмірі).



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією












    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль