Як підтверджувати відсутність підстав за статтею 17 Закону про публічні закупівлі

479
Законотворці чітко прописали підстави, за яких замовник повинен відмовити учаснику в участі в процедурі закупівлі. Своєю чергою, учасник має підтвердити свою порядність, тобто те, що у нього не має підстав для відмови. А отже, він буде добросовісним постачальником товарів чи надавачем послуг. Розповімо, у якій формі та коли повинен вимагати замовник таке підтвердження.

Так, статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон про публічні закупівлі) встановлено підстави, за наявності яких замовник зобов'язаний відмовити в участі у процедурі закупівлі.

До того ж замовник має обов’язково згадати усі з них у своїй тендерній документації, а також чітко прописати, у який спосіб учасники повинні підтвердити свою відповідність установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.

Тож варто уточнити, коли і від кого повинен вимагати замовник документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 Закону про публічні закупівлі.

Документальне підтвердження підстав за статтею 17 учасниками: чи можливо

Передусім наголосимо: не потрібно вимагати документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 Закону про публічні закупівля у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Частина третя статті 17 Закону про публічні закупівлі містить вказівку для дій замовнику.  Вона визначає, що замовник у тендерній документації прописує вимогу надавати у довільній формі інформацю про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті.

Не потрібно взагалі вимагати документального підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої статті 17 Закону про публічні закупівлі.

Отже, у тендерній документації замовник прописує вимогу про надання учасниками виключно у довільній формі інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону про публічні закупівлі, окрім пунктів 1 і 7 частини першої цієї статті.

Водночас варто згадати вимогу, що її містить пункт третій частини першої статті 30 Закону про публічні закупівлі. Вона зобов’язує замовника відхилити тендерну пропозицію, зокрема, якщо наявні підстави, зазначені у статті 17 та частині сьомій статті 28 цього Закону. Аби дотримати цієї вимоги, тендерний комітет або уповноважена особа замовника під час розгляду тендерних пропозицій має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

Документальне підтвердження підстав за статтею 17 переможцем

Документально підтверджувати відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону про публічні закупівлі, має лише переможець процедури закупівлі.

Для переможця процедури закупівлі замовник визначає та вказує у тендерній документації спосіб документального підтвердження відсутності підстав, передбачених відповідними пунктами частини першої та другої статті 17 Закону про публічні закупівлі.

Документи, які містять відповідну інформацію, передбачену статтею 17 Закону про публічні закупівлі, мають бути видані уповноваженими на це органами за формою, визначеною законодавством.

Звичайно, у цьому разі також не йдеться про документальне підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах.

Коли подавати документальне підтвердження замовнику

Строк, коли переможець торгів повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених, зокрема статтею 17 Закону про публічні закупівлі, чітко установлює законодавство. Переможець торгів  має встигнути це зробити у строк до п'яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.

Як бачимо, збирати документи переможцю доведеться доволі оперативно, якщо він хоче укласти із замовником угоду. А зважаючи на «неквапливість» окремих уповноважених державних  органів, це вартуватиме йому й чималих зусиль.

Утім, не варто забувати про норму частини третьої статті 32 Закону про публічні закупівлі. Вона вимагає від замовника, якщо переможець не надасть документального підтвердження відсутності підстав за статтею 17 Закону, відхилити тендерну пропозицію такого учасника та визначити переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.

Тож коли переможець не надав підтвердних документів (не надав/не надав у строк, встановлений Законом/документи не відповідають вимогам, встановленим замовником у тендерній документації) події розгортатимуться так:

Якщо очікувана вартість закупівлі не перевищує суму для:

  • товарів і послуг — 133 тисячі евро;
  • робіт — 5150 тисяч євро

Замовник має правові підстави, аби:

  • відхилити тендерну пропозицію;
  • розглянути наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною;
  • визначити переможця*;
  • оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір протягом одного дня після прийняття рішення у зв'язку із неподанням попереднім переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону

Якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму для:

  • товарів і послуг — 133 тисячі евро;
  • робіт — 5150 тисяч євро

Замовник має правові підстави, аби:

  • відхилити тендерну пропозицію;
  • визначити переможця* серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув у зв'язку із неподанням попереднім переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17  Закону

*Визначити наступного переможця замовник зможе за умови, якщо залишилась хоча б одна тендерна пропозиція, строк дії якої не минув

Зауважимо:

перебіг строку для подання наступним переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17 Закону про публічні закупівлі, розпочинається після оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.

Чи потрібне документальне підтвердження за переговорної процедури закупівлі

Замовник для закупівлі товарів, робіт і послуг може використовувати процедури закупівлі, передбачені статтею 12 Закону про публічні закупівлі, у т. ч. і переговорну процедуру закупівлі.

Переговорна процедура закупівлі — це

процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.

Замовник під час проведення переговорів вимагає від учасника подання ним підтвердженої документально інформації про відповідність учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 Закону (абз. 2 ч. 1 ст. 35 Закону про публічні закупівлі).

Водночас вимоги, передбачені статтею 17 цього Закону, встановлюються для тендерів задля здійснення конкурентного відбору учасників, оскільки статтею 17 Закону указані підстави, у разі наявності яких замовник відмовляє або може відмовити в участі у процедурі закупівлі та відхиляє тендерні пропозиції.

Нагадаємо, що тендер (торги) — це 

проведення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими Законом про публічні закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі).

Отже, замовник з дотриманням вимог законодавства та принципів закупівель, закріплених у статті 3 Закону про публічні закупівлі, самостійно визначає перелік документів, необхідних для застосування переговорної процедури закупівлі.

На цій позиції наполягає Мінекономрозвитку у листі від 24.04.2017 № 3304-06/13652-06.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією












    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль