Акт ревізії: що саме зазначають ревізори

1746
Акт ревізії — це не лише документ, що містить перелік допущених порушень та окремих незаконних операцій. На його підставі роблять висновки про роботу установи, а також оцінюють якість роботи керівника, головного бухгалтера, інших посадових осіб. Тож багатьом цікаво знати, що саме мають зазначити ревізори в акті ревізії. Про це і розповімо.

Акт ревізії — документ, який складають посадові особи органу державного фінансового контролю, що проводили ревізію. У ньому фіксують факт її проведення та результати.

Вимоги до складання та змісту акта ревізії визначені в Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженому постановою КМУ від 20.04.2006 № 550 (далі — Порядок № 550).

Головні вимоги до оформлення акта ревізії

Увага!

1. Акт має бути складений на паперовому носії державною мовою.

2. Акт оформлюють на бланку органа державного фінансового контролю.

3. Акт повинен мати наскрізну нумерацію сторінок.

4. На першому аркуші акта ревізії зазначають назву документа (акт), дату і номер, місце складення (назва міста, села чи селища).

Акт ревізії складається із вступної і констатуючої частин. Зупинимося детальніше на вимогах до складання кожної з цих частин.

Вступна частина акта ревізії

Загальні вимоги до інформації, яку ревізори мають зазначити у вступній частині акта ревізії, визначено в Порядку № 550. Тож ревізор усі ці відомості має зібрати і вписати до акта ревізії, а керівник з головбухом мають простежити, чи правильно він все зазначив.

У вступній частині акта ревізії ревізори мають зазначити, зокрема:

1) загальні відомості:

  • підставу для проведення ревізії;
  • тему ревізії;
  • повну назву об’єкта контролю, його місцезнаходження;
  • відомості про організаційно-правову форму та форму власності;
  • дати початку і закінчення ревізії, період, який підлягав ревізії;
  • перелік посадових осіб органу контролю та залучених спеціалістів, що проводили ревізію;

2) перелік посадових осіб, які відповідали за фінансово-господарську діяльність об’єкта контролю в період, що підлягав ревізії;

3) факт ненадання установою журналу реєстрації перевірок;

4) факт відмови керівника установи чи його заступника підписати програму ревізії і направлення;

Констатуюча частина акта ревізії

У констатуючій частині акта ревізії наводять:

·         інформацію про результати ревізії за кожним питанням програми. При цьому обов’язково зазначають, за який період, яким способом (вибірковим, суцільним) та за якими документами перевірено ці питання;

·         висновок про наявність або відсутність порушень законодавства. Якщо під час ревізії встановлені порушення, ревізори обов’язково вимагають від посадових осіб, причетних до порушення, письмові пояснення;

·         дослідивши виявлені порушення, пояснення, отримані від працівників, причетних до виявлених порушень, посадові інструкції працівників, ревізори встановлюють винних осіб;

·         визначений у встановленому законодавством порядку розмір збитків (у разі його наявності), завданих державі чи установі внаслідок таких порушень.

Зауважимо: у констатуючій частині акта ревізії відображають лише ті висновки, які:

  • підтверджені ревізійними діями;
  • підтверджені документально і не суперечать законодавству.

В акті ревізії записують тільки підсумкові дані за кожним видом порушень з посиланням на відповідні додатки, які мають підписати ревізор і головний бухгалтер установи.

Аби правильно відобразити у констатуючій частині акта ревізії інформацію про порушення законодавства, ревізори вимагають у посадових осіб бюджетної установи, причетних до виявлених порушень, письмові пояснення (абз. 1 п. 18 Порядку № 550).

Якщо у акті ревізії ревізори зафіксували порушення, вони мають зазначити осіб, винних у допущенні такого порушення. Адже пунктом 2 Порядку № 550 передбачено, що інспектування об’єкта контролю проводять у формі ревізії, яка має забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства та встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.

Підписання акта ревізії

Акт ревізії підписують як посадова особа органу контролю, так і керівник та головний бухгалтер об’єкта контролю (чи особа, уповноважена на ведення бухгалтерського обліку). За потреби — інші працівники об’єкта контролю.

Акт ревізії складають у трьох примірниках:

·         1-й — для органу контролю;

·         2-й — для установи;

·         3-й — для передачі правоохоронним органам у випадках, передбачених законодавством.

Перший і третій примірники акта ревізії надають для ознайомлення керівнику чи головному бухгалтеру у строк не пізніше ніж 5 робочих днів після закінчення ревізії:

  •  або особисто під розписку;
  •  або через канцелярію (з відміткою про це в журналі реєстрації);
  •  або рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням.

Керівник, головний бухгалтер та інші визначені працівники об’єкта контролю зобов’язані ознайомитися з актом ревізії та у разі погодження з викладеними у ньому фактами підписати отримані примірники акта.

Після того, як підписані керівником і головним бухгалтером 1-й і 3-й примірники акта ревізії передані, орган контролю не пізніше наступного робочого дня з моменту отримання видає установі 2-й примірник акта ревізії.

Увага!

Насамкінець зазначимо: керівнику бюджетної установи та її посадовим особам, які забезпечують фінансово-господарську діяльність установи, важливо знати, за якими правилами складають ревізори акт ревізії і яку саме інформацію вони мають туди записують. Це допоможе не розгубитися під час підписання акта ревізії і за потреби внести відповідні корективи до його змісту. А отже, уникнути штрафних санкцій та заходів впливу. Докладно про це ви можете прочитати тут.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією




    Розсилка









    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль