Складання бюджетних запитів: з чого починати

6
Бухгалтерський загал в очікуванні граничних обсягів видатків та прогнозних показників на 2015 рік. Адже ці показники є основою для складання бюджетних запитів, за якими сформують Держбюджет-2015 та проект прогнозу Держбюджету на 2016–2017 роки. З’ясуємо, якими будуть ці показники та загальні підходи щодо планування окремих бюджетних програм

Складання бюджетних запитів — справа нелегка. Адже головні розпорядники бюджетних коштів (далі — головні розпорядники) забезпечують складання бюджетних запитів згідно із Інструкцією з підготовки бюджетних запитів, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2012 № 687 (далі — Інструкція з підготовки бюджетних запитів).

Бюджетний запит складається на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди з урахуванням:

  • організаційних, фінансових (у т. ч. граничних обсягів видатків на плановий бюджетний період (далі — граничні обсяги) та індикативних прогнозних показників обсягів видатків або надання кредитів загального фонду державного бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди (далі — прогнозні показники));
  • інших обмежень.

Їх щороку доводять Мінфіном до головних розпорядників.

На відміну від бюджетних запитів на 2014 рік на бюджетників очікує у 2015 році жорстка бюджетна політика щодо скорочення видатків бюджету, підвищення податкового навантаження на економіку, скорочення дефіциту бюджету.

Тож розглянемо, як скласти бюджетний запит та дотримати інструкції, детальніше.

Головний розпорядник подає бюджетний запит до Мінфіну в паперовому та електронному вигляді з використанням автоматизованої системи ведення державного бюджету (АІС «Держбюджет»).

Аби сформувати бюджетні запити форми встановлює Інструкція з підготовки бюджетних запитів, а саме:

  • бюджетний запит загальний, Форма–1;
  • бюджетний запит індивідуальний, Форма–2;
  • бюджетний запит додатковий, Форма–3.

Форми бюджетного запиту заповнюються послідовно: Форма-2 заповнюється на підставі показників Форми-1 і лише після заповнення зазначених форм у разі потреби заповнюється Форма-3.

Прогнозні показники для складання бюджетного запиту

У минулому 2014 році розпорядженням КМУ від 27.03.2013 № 213-р було схвалено проект Основних напрямів бюджетної політики на 2014 рік. Проте постанову ВРУ «Про Основні напрями бюджетної політики на 2014 рік», яка мала бути базою при формуванні державного бюджету так і не була прийнята. У цьому році розпорядженням КМУ від 16.04.2014 № 385-р схвалено проект Основних напрямів бюджетної політики на 2015 рік (далі — Основні напрями), проте постанова Верховної Ради України на момент публікації цієї статті ще не прийнята.

Отже, розпорядникам при складанні бюджетних запитів слід керуватися листом Мінфіну щодо підготовки бюджетних запитів до проекту Державного бюджету України на 2015 рік та проекту прогнозу Державного бюджету України на 2016-2017 роки та проектом Основних напрямів.

Мінімальна заробітна плата

Показник мінімальної заробітної плати використовуватиметься для розрахунку фонду оплати праці бюджетних установ. Мінімальну заробітну плату у 2015 році пропонується підвищувати з урахуванням прогнозних індексів інфляції (див. Таблицю 1).

Таблиця 1

Мінімальна заробітна плата (у місячному розмірі) на 2015 рік порівняно з 2014 роком

Мінімальна заробітна плата

2014 рік

2015 рік

з 1 січня, грн.

підстава

з 1 січня, грн.

з 1 грудня, грн.

У місячному розмірі

1218

Ст. 7 Закону № 719*

1257

1284

*Закон № 719 — Закон України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 16.01.2014 № 719-VII

Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС

Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери (далі — ЄТС) у 2015 році планується визначити з урахуванням збереження грошового розриву між цим показником та мінімальною заробітною платою, що склався у поточному році. Таке підвищення розмірів мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС має бути забезпечено в межах фонду оплати праці, визначеного на рівні поточного року.

У зв’язку з цим головні розпорядники мають вжити заходів щодо:

  • проведення структурних реформ у галузях;
  • аналізу галузей з високим рівнем зайнятості, забезпечивши упорядкування чисельності працюючих (з урахуванням досягнення ефективного функціонально-кількісного складу працюючих та навантаження, зниження рівня зайнятості через природне вивільнення кадрів) та оптимальний взаємозв’язок рівня оплати праці працівників з рівнем їх підготовки і кваліфікації, складністю та якістю праці тощо.

Прожитковий мінімум

Показник прожиткового мінімуму використовуватиметься для розрахунку багатьох показників, зокрема, соціальних стандартів. Відповідно до статті 4 Закону України «Про прожитковий мінімум» від 15.07.1999 № 966-XIV прожитковий мінімум, розрахований на місяць на одну особу, затверджується Верховною Радою України в законі про Державний бюджет України на відповідний рік.

Прожитковий мінімум у 2015 році пропонується підвищувати з урахуванням індексу інфляції (див. Таблицю 2).

Таблиця 2

Прожитковий мінімум (у розрахунку на місяць на одну особу) на 2015 рік
порівняно з 2014 роком

Основні соціальні і демографічні групи населення

2015 рік

2014 рік

з 1 січня

з 1 грудня

розмір, грн.

підстава

На одну особу в розрахунку на місяць

1214

1240

1176

Ст. 7 Закону № 719

Для дітей віком до 6 років

1065

1088

1032

Для дітей віком від 6 до 18 років

1327

1356

1286

Для працездатних осіб

1257

1284

1218

Враховуючи те, що прожитковий мінімум відповідно до Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні гарантії» від 05.10.2000 № 2017-III є базовим державним соціальним стандартом, на основі якого визначаються розміри основних державних соціальних гарантій, у наступному 2015 році підвищуватимуться розміри пенсій, державних допомог.

Офіційний обмінний курс гривні до долара США

Для розрахунку бюджетних показників і складання бюджетного запиту використовуватимуть припущення щодо офіційного обмінного курсу гривні до долара США у середньому на рік та на кінець року виходячи з політики гнучкого обмінного курсу, який формуватиметься на міжбанківському валютному ринку України. Очевидно, для розрахунку слід застосовувати курс гривні до долара США на дату складання таких розрахунків до бюджетного запиту.

Індекс споживчих цін

Показник індекс споживчих цін використовуватиметься для розрахунку багатьох показників. У 2015 році індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) становитиме 105,4% (у 2014 році цей показник становив 108,3%).

Прогнозні показники видатків: ураховуємо при складанні бюджетного запиту

Прогнозні показники видатків визначаються на рівні, що не перевищує граничні обсяги видатків на 2015 рік, з урахуванням обсягів, передбачених чинними нормативно-правовими актами.

При розрахунку таких показників за загальним фондом слід враховувати наступне:

  • прогнозний розмір прожиткового мінімуму на 2016 і 2017 роки, визначений з урахуванням прогнозних індексів споживчих цін на 2016 і 2017 роки — 104,5% і 104% відповідно;
  • розмір мінімальної заробітної плати на 2016 і 2017 роки планується встановити на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС планується визначити з урахуванням збереження грошового розриву між цим показником та мінімальною заробітною платою.


Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією




    Розсилка









    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль