Списання палива в установах — лише за нормами

2054
Установи мають списувати паливо за Нормами списання палива, встановленими наказом Мінтрансу № 43. На цьому наполягають у своїх роз’ясненнях ДФС і Мінінфраструктури. Таку думку підтримують і суди. А що робити у ситуації, коли фактичні витрати палива в установі більші за нормативні витрати, прийняті в установі?

Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті затверджено наказом Мінтрансу від 10.02.1998 № 43 (далі — Норми списання).

Попри те, що цей документ так і не був зареєстрований у Мін’юсті, і ДФС, і Мінінфраструктури одностайні в своїй позиції — всі організації незалежно від їх підпорядкування, форми власності і системи оподаткування мають визначити і затвердити нормативні витрати палива.

Нещодавно у Мінінфраструктури (лист від 21.02.2017 № 1441/18/10-17) знову звернулися до цієї тематики і вчергове наголосили, що пальне потрібно списувати за нормами.

Своєю чергою, ДФС у роз’ясненнях про списання палива одразу апелює до Норм списання (листи від 12.08.2016 № 17575/5/99-99-13-02-03-15, від 22.11.2016 № 12487/З/99-99-13-01-02-14, від 20.01.2017 № 1186/6/99-99-15-02-02-15).

Зауважимо:

у разі якщо витрати палива перевищують лінійну норму, податківці підкреслюють, що списувати паливо слід згідно з правилами бухгалтерського обліку на підставі відповідного документа, затвердженого наказом установи.

Норми списання палива 2017

Пункт 3.5 Норм списання установлює вимоги та рекомендації, за якими організації мають обчислювати фактичні потреби палива.

Залежно від фактичних потреб, умов експлуатації транспортних засобів та з огляду на вимоги Норм списання установи визначають конкретні значення нормативних витрат палива.

Додаткові норми витрат палива та коригувальні коефіцієнти, визначені Нормами списання, дають установі змогу розрахувати прийнятні нормативні витрати палива.

Нормативні витрати у жодному разі не повинні перевищувати гранично допустимих значень, визначених Нормами списання.

Як бути, якщо нормативні і фактичні витрати різняться

Якщо в установі фактично палива витрачається більше за нормативні витрати, найвірогідніше, що коригувальні коефіцієнти і значення норм додаткового споживання палива застосовані неправильно.

Тож для того щоб виправити помилки, бухгалтеру доведеться повторно перерахувати нормативні витрати палива. Якщо в результаті перерахунку виявиться, що розрахунки були проведені правильно, доведеться шукати інші причини розбіжностей.

Приміром, причинами підвищеного споживання палива можуть бути:

 перевищення водієм обмежень швидкості, встановлених Правилами дорожнього руху;

низький тиск повітря у шинах;

технічні несправності транспортного засобу;

вибір нераціональних маршрутів руху та/або часу роботи, що призводить до тривалих простоїв у заторах;

 нецільове використання палива.

Виявивши справжніх «винуватців» підвищеного споживання пального, установа може розробити рекомендації для водіїв з економного керування транспортними засобами, перепланувати поїздки, вчасно провести технічне обслуговування чи ремонт транспортних засобів.

Тож можемо зробити висновок: Норми списання — найліпший для обліку витрат палива документ, і без нього ніяк. А списання палива за нормативними витратами, що перевищують гранично допустимі значення, встановлені Нормами списання пмм, або за фактичними витратами свідчить про зловживання.

Норми списання — обов’язкові

Із аналізу судової практики випливає, що суди також дотримуються думки про списання палива за встановленими нормами, а не на підставі фактичних витрат.

Водночас в ухвалі ВАСУ від 16.02.2016 № К/800/49593/15 визначено, що списання палива слід врегулювати внутрішніми наказами і підтвердити відповідними розрахунками. Для цього слід розробити внутрішні документи, які встановлюватимуть норми витрат палива з огляду на всі технічні характеристики автомобілів, експлуатаційні норми й інші чинники.

Отже, Норми списання потрібно обов’язково дотримати під час обчислення норм списання пального в бюджетній установі.



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

Освітні заходи

Освітні заходи

Отримайте нові знання

Взяти участь

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

Живе спілкування з редакцією















© Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах
Коте теж здивований, але…


він знає, що зареєструється і скачає файли.
57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль