Квартальна бюджетна звітність про виконання зведених кошторисів: уникаємо помилок

977
Після того, як бюджетні установи подали квартальну бюджетну звітність про виконання зведених кошторисів, працівники органів Казначейства уважно її проаналізували. І як це часто буває — виявили чимало помилок, яких припустилися розпорядники бюджетних коштів. Ми ж вирішили, дотримуючись народної мудрості, повчитися на чужих помилках правильно заповнювати форми звітності. Розповімо, на що варто звернути увагу.

У 2017 році квартальна бюджетна звітність, у тому числі і зведена бюджетна звітність головних розпорядників бюджетних коштів державного бюджету, до Казначейства подається за формами, затвердженими Порядком складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування, затвердженим наказом Мінфіну від 24.01.2012 № 44 (далі — Порядок № 44).

Зауважимо: 

Мінфін наказом від 07.02.2017 № 44 вніс зміни до Порядку № 44, у тому числі і оновив форми  бюджетної звітності. Тож наразі заповнювати потрібно форми бюджетної звітності у новій редакції.

Порядок складання квартальної бюджетної звітності

Звітним періодом для складання квартальної бюджетної звітності є період, що починається 01 січня і закінчується в останній день звітного кварталу.

Нагадаємо, що

бюджетна звітність має містити інформацію про виконання кошторисів та/або планів використання бюджетних коштів.

Заповнювати форми бюджетної звітності потрібно у гривнях з копійками. І роблять це за всіма передбаченими показниками граф, рядків. За відсутності даних у графах та рядках проставляють прочерки.

А ось додаткові показники у форми бюджетної звітності вводити забороняється.

Зведена бюджетна звітність головного розпорядника

Головні розпорядники бюджетних коштів та розпорядниками нижчого рівня, що мають свою мережу, на підставі бюджетної звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, що включені до їх мережі, а також бюджетної звітності за своїми операціями складають зведену бюджетну звітність.

При цьому варто пам’ятати, що головний розпорядник бюджетних коштів (розпорядник нижчого рівня) на вимогу абзаців 10, 11 пункту 2.1 Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Мінфіну від 24.12.2012 № 1407, включає до мережі установи, які на кінець попереднього бюджетного періоду перебували у його мережі і мали бюджетну заборгованість, та здійснює заходи щодо впорядкування бюджетної заборгованості минулих років відповідно до бюджетних призначень поточного бюджетного періоду (з дотриманням вимог частини другої статті 57 Бюджетного кодексу України).

Якщо ж головний розпорядник бюджетних коштів (розпорядник нижчого рівня) до 1 березня поточного бюджетного періоду не включив до мережі поточного бюджетного періоду установи, які на кінець попереднього бюджетного періоду перебували в його мережі і мали бюджетну заборгованість та для яких у кошторисах (планах використання бюджетних коштів) не передбачені бюджетні асигнування для погашення такої заборгованості, він понесе відповідальність згідно з законом.

Помилки у зведеній квартальній бюджетній звітності стосовно бюджетних фінансових зобов'язань

Під час обліку бюджетних фінансових зобов'язань за загальним фондом, які залишились не оплаченими на кінець минулого бюджетного періоду (бюджетна кредиторська заборгованість), слід враховувати абзац другий пункту 2.14 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309.

Тобто такі зобов’язання, що їх органи Казначейства обліковують за бюджетними програмами, за якими відсутні бюджетні асигнування або обсяг бюджетної кредиторської заборгованості перевищує бюджетні асигнування відповідно до встановлених законом про Державний бюджет України на поточний бюджетний період та/або переданих в установленому порядку бюджетних призначень, органи Казначейства відображають в обліку у поточному бюджетному періоді:

  • після прийняття рішення головним розпорядником бюджетних коштів за погодженням з Мінфіном (місцевим фінансовим органом) щодо визначення бюджетної програми за загальним та/або спеціальним фондами, в межах бюджетних асигнувань якої будуть оплачені бюджетні фінансові зобов'язання;
  • на підставі поданого розпорядником бюджетних коштів Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань і відповідних підтвердних документів.

Саме про цю вимогу і забувають окремі головні розпорядники коштів державного бюджету. Вони не повною мірою виконують окреслені вимоги і, як наслідок, у зведеній бюджетній звітності станом на 01.04.2017 мають відображену заборгованість за неіснуючими у поточному році бюджетними програмами за загальним фондом державного бюджету та за спеціальним фондом державного бюджету.

Помилки у зведеній квартальній бюджетній звітності через невідповідність даних

Доволі часто бюджетні установи, які утримуються  коштом державного бюджету, порушують окремі вимоги Порядку № 44, що призводить до невідповідності їх даних аналогічним даним, відображеним у бухгалтерському обліку органів Казначейства.

Нагадаємо, що дані бюджетної звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, у тому числі зведеної бюджетної звітності, мають відповідати аналогічним даним, відображеним у бухгалтерському обліку органів Казначейства. Тож отримавши квартальну бюджетну звітність, органи Казначейства перевіряють її в частині відповідності даним, відображеним у власному бухгалтерському обліку.

Усі примірники бюджетної звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також зведена бюджетна звітність головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників нижчого рівня, до мережі яких включені розпорядники бюджетних коштів, у тому числі в інших областях, до подачі розпорядникам вищого рівня або іншим користувачам перевіряються і візуються відповідним органом Казначейства (засвідчуються підписом, печаткою або штампом на кожній сторінці всіх форм бюджетної звітності і форм щодо розкриття елементів бюджетної звітності).

Якщо ж головний розпорядник бюджетних коштів приймає до консолідації у зведеній бюджетній звітності форму, не завізовану органом Казначейства, це може призвести до виникнення розбіжностей.

Як наслідок, орган Казначейства може складати протоколи про порушення бюджетного законодавства та розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами такого головного розпорядника бюджетних коштів.

Увага!

Аби уникнути помилок у зведеній бюджетній звітності, зокрема квартальній бюджетній звітності про виконання зведених кошторисів, головні розпорядники бюджетних коштів мають здійснювати дієвий контроль за дотриманням підвідомчими установами вимог нормативно-правових актів з питання ведення бухгалтерського обліку та складання звітності.



Ваша персональна добірка.

    Підписка на статті

    Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Отримайте нові знання

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

    Живе спілкування з редакцією




    Розсилка









    © Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

    Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

    Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009

    
    • Ми в соцмережах
    Коте теж здивований, але…


    він знає, що зареєструється і скачає файли.
    57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



    Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль