Оплачуємо поточний ремонт приміщення правильно

1754
Приміщення установи потребує поточного ремонту. Для того щоб такий ремонт провести, потрібно закупити матеріали та виконати роботи. Чи можна на виконання робіт з поточного ремонту укласти договір з фізичною особою? Як правильно оформити такі роботи і за яким КЕКВ установа має проводити видатки? Чи можна провести попередню оплату за таким договором?

Передусім установа має впевнитися, що вона проводитиме справді поточний ремонт приміщення, а не капітальний ремонт. Адже вид ремонту впливає на:

  •  код економічної класифікації видатків, за яким установа оплачуватиме ремонтні роботи;
  •  правильне відображення витрат в обліку.

А відповідальність за правильність зарахування видатків до поточного чи капітального ремонту покладена на розпорядника бюджетних коштів (пп. 3 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333; далі — Інструкція № 333).

Перелік робіт з поточного та капітального ремонту наведений у Примірному переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затвердженому наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 № 150 (далі — Перелік № 150).

Аби визначитися, чи належать заплановані ремонтні роботи до поточного ремонту, потрібно скористатися Переліком № 150. Під поточним ремонтом розуміють комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних характеристик і запобігання передчасному зносу конструкцій та інженерного обладнання.

Щоб виконати ремонтні роботи, можна вдатися до одного з трьох варіантів:

  •  укласти договір з підрядною організацією;
  • укласти договір підряду з фізичною особою;
  •  виконати ремонт власними силами. Щоправда, за наявності окремого ремонтного підрозділу чи окремих посад, до посадових обов’язків яких входить виконання ремонту.

Як бачимо, поточний ремонт приміщення може провести фізична особа за договором підряду.

Як оформити стосунки з виконавцем робіт

Договір підряду з фізичною особою укладають за нормами Цивільного кодексу України (ЦК). За договором підряду одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу.

У договорі підряду на виконання робіт з поточного ремонту приміщення обов’язково обумовлюють:

  •  права та обов’язки замовника і виконавця робіт;
  •  строки виконання робіт;
  •  порядок оплати робіт;
  •  відповідальність замовника та виконавця робіт;
  • термін дії договору тощо.

Ціну договору підряду визначають на підставі кошторису на проведення ремонтних робіт.

Виконання ремонтних робіт сторони підтверджують актом приймання-передачі. Зобов’язання з придбання матеріалів для робіт з поточного ремонту може бути покладено як на установу, так і на фізичну особу, яка виконує роботи. На кого саме їх покласти — прописують в умовах договору підряду.

Зазвичай такі зобов’язання бере на себе виконавець робіт. Вартість матеріалів у такому разі зараховують до загальної вартості робіт з поточного ремонту.

Якщо ж роботи з поточного ремонту приміщення проводять з матеріалів установи-замовника, то:

  • на підрядника покладають відповідальність у разі неправильного використання таких матеріалів;
  • у договорі підряду встановлюють норми витрат матеріалу, строки повернення його залишку, а також відповідальність підрядника за невиконання або неналежне виконання обов’язків.

Підрядник зобов’язаний також надати установі-замовнику звіт про використання матеріалів замовника та повернути залишки (ст. 840 ЦК).

Як відобразити видатки з поточного ремонту приміщення

На відображення видатків з поточного ремонту вплине те, що договір укладено з фізичною, а не з юридичною особою. Згідно з підпунктом 2.1.1.1 Інструкції № 333 витрати на оплату праці працівників, які не перебувають у штаті установи, за умовами цивільно-правового договору проводять за КЕКВ 2111 «Заробітна плата».

Якщо установа матеріали закуповуватиме самостійно, видатки на їх придбання вона має провести за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».

Чи можлива передоплата витрат з поточного ремонту

Розрахунки бюджетних установ з юридичними та фізичними особами за товари, роботи та послуги слід проводити після їх отримання, якщо інше не передбачено бюджетним законодавством чи нормативно-правовими актами (ст. 49 Бюджетного кодексу України). У постанові КМУ «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 23.11.2014 № 117 (далі — Постанова № 117) визначено конкретний перелік товарів, робіт і послуг, за якими може бути проведена попередня оплата, та строки авансування. З-поміж них є роботи з капітального будівництва, капітального ремонту та реставрації. А ось роботи з поточного ремонту приміщення — прямо не згадані.

Не варто впадати у відчай.

У підпункті 1 пункту 1 Постанови № 117 визначено, що розпорядники бюджетних коштів можуть передбачати у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти попередню оплату відповідно до належно оформленого рішення головного розпорядника бюджетних коштів у разі закупівлі робіт та послуг на строк не більше 1 місяця, якщо розмір такої оплати не перевищує 30% їх вартості.

Тобто установа у разі закупівлі послуг з поточного ремонту може авансувати виконавцю робіт з поточного ремонту приміщення кошти у розмірі до 30% від загальної вартості робіт. Звісно, якщо таку умову передбачено в договорі та отримано від головного розпорядника бюджетних коштів відповідний дозвіл.



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

Освітні заходи

Освітні заходи

Отримайте нові знання

Взяти участь

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

Живе спілкування з редакцією











© Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах
Коте теж здивований, але…


він знає, що зареєструється і скачає файли.
57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль