Прогнозні показники на 2018-2020 — уперше на три роки

3399
Бухгалтерська спільнота, аби спланувати бюджети на наступний бюджетний період, довго очікувала на появу прогнозних показників на 2018 рік. І цього разу планувати їх потрібно з урахуванням широко анонсованої Урядом, а раніше Мінфіном, передбачуваності макроекономічної та бюджетної політики на середньострокову перспективу.

Робота з підготовки проектів місцевих бюджетів на наступний рік вже розпочалася. І усі свої розрахунки головні розпорядники бюджетних коштів мають проводити керуючись листом Мінфіну від 01.08.2017 № 05110-14-21/20701.

У ньому Мінфін пояснив особливості складання розрахунків до проектів місцевих бюджетів і довів:

  • інформацію щодо організаційно-методологічних вимог до складання проектів місцевих бюджетів;
  • прогнозні показники основних соціальних гарантій;
  • прогнозні обсяги міжбюджетних трансфертів;
  • особливості проведення розрахунків міжбюджетних трансфертів на плановий рік.

Як зазначив Мінфін, пріоритетом державної бюджетної політики на середньострокову перспективу в частині регулювання міжбюджетних відносин є:

  • забезпечення самостійності місцевих бюджетів;
  • зміцнення їх фінансової спроможності;
  • підвищення прозорості та ефективності управління бюджетними коштами на місцевому рівні.

Прогнозні показники на 2018 рік і на 2019-2020 рр.

Стратегією реформування системи управління державними фінансами на 2017-2020 рр., схваленою розпорядженням КМУ від 08.02.2017 № 142-р, передбачена бюджетна реформа. Для її реалізації Уряд схвалив проект Основних напрямів бюджетної політики, що охопили середньостроковий період 2018-2020 роки (розпорядження КМУ від 14.06.2017 № 411-р; далі — Основні напрями бюджетної політики на 2018–2020 рр.).

Цим документом передбачено запровадження середньострокового бюджетного планування.

Водночас плануватимуть місцеві бюджети по-новому — на середньостроковий період — вже після того, як до бюджетного законодавства будуть внесені відповідні зміни. Окрім цього, слід дочекатися і рекомендацій щодо складення місцевих бюджетів на середньострокову перспективу, узгоджених з методологією середньострокового планування державного бюджету.

Тому наразі місцеві органи влади повинні формувати проекти місцевих бюджетів на 2018 рік та прогнози на 2019-2020 рр. на підставі чинних положень Бюджетного та Податкового кодексів України, а також з урахуванням засад та принципів формування бюджетів, які закладені в проекті Основних напрямів бюджетної політики на 2018–2020 рр. І звичайно, ураховуючи прогнозні показники на 2018 рік та 2019-2020 рр., оприлюднені вже згаданим листом Мінфіну від 01.08.2017 № 05110-14-21/20701.

Зокрема, у розрахунках показників видатків та наданні кредитів слід враховувати підвищення розмірів державних соціальних стандартів.

Мінімальна заробітна плата

Унаочнимо показники мінімальної заробітної плати у Таблиці 1.

Таблиця 1

Розмір мінімальної заробітної плати

2018 рік

2019 рік

2020 рік

з 1 січня року (гривні)

3 723

4 173

4 425

ріст до попереднього року (відсоток)

16,4

12,1

6

Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС

Передбачається, що розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери протягом 2018-2020 рр. зростатиме так (табл. 2).

Таблиця 2

Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС

2018 рік

2019 рік

2020 рік

з 1 січня року (гривні)

1 762

1 921

2 073

ріст до попереднього року (відсоток)

10,1

9

7,9

Прожитковий мінімум

Відповідно до статті 4 Закону України «Про прожитковий мінімум» від 15.07.1999 № 966-XIV прожитковий мінімум, розрахований на місяць на одну особу, затверджує ВР України в законі про Державний бюджет України на відповідний рік. Показник прожиткового мінімуму використовується для розрахунку багатьох соціальних стандартів.

Прожитковий мінімум протягом 2018-2020 рр. пропонується підвищувати темпами, що на 2 відсоткових пункти перевищують показник прогнозного індексу споживчих цін на 2018-2020 рр. Зростання розмірів прожиткового мінімуму відбуватиметься з 1 липня та 1 грудня відповідного року. Показники прожиткового мінімуму на 2018-2020 рр. проілюструємо в Таблиці 3.

Таблиця 3

Прожитковий мінімум

2018 рік

2019 рік

2020 рік

В розрахунку на місяць:

 з 1 січня року (гривні)

1700

1853

1999

 з 1 липня року (гривні)

1777

1925

2069

              з 1 грудня року (гривні)

1853

1999

2139

Для основних соціальних і демографічних груп населення:

дітей віком до 6 років:

   з 1 січня року (гривні)

1492

1626

1754

    з 1 липня року (гривні)

1559

1689

1815

                з 1 грудня року (гривні)

1626

1754

1877

дітей віком від 6 до 18 років:

   з 1 січня року (гривні)

1860

2027

2187

 з 1 липня року (гривні)

1944

2106

2264

              з 1 грудня року (гривні)

2027

2187

2340

працездатних осіб:

 з 1 січня року (гривні)

1762

1921

2073

 з 1 липня року (гривні)

1841

1996

2146

              з 1 грудня року (гривні)

1921

2073

2218

осіб, які втратили працездатність:

  з 1 січня року (гривні)

1373

1497

1615

 з 1 липня року (гривні)

1435

1555

1672

              з 1 грудня року (гривні)

1497

1615

1728

Потреба на оплату комунальних послуг та енергоносіїв

Мінфін оприлюднив і прогнозні показники для розрахунку потреби в коштах на оплату комунальних послуг та енергоносіїв (КЕКВ 2270) у 2018–2020 рр. Він пропонує до обсягу коштів, які передбачені у бюджеті 2017 року зі змінами, застосовувати коефіцієнт в середньому 1,1 з урахуванням такого:

КЕКВ

Назва

2018 рік

2019 рік

2020 рік

2271*

Оплата теплопостачання

1,09

1,072

1,06

2272

Оплата водопостачання та водовідведення

1,09

1,072

1,06

2273

Оплата електроенергії

1,1

1,07

1,055

2274

Оплата природного газу

1,09

1,072

1,06

2275

Оплата інших енергоносіїв

1,09

1,072

1,06

*Визначено розрахунково виходячи з індексу зростання ціни на природний газ (за умови газової складової на рівні 70%) та індексу цін виробників.

Зверніть увагу! Під час складання проектів бюджетів насамперед слід врахувати потребу в коштах на:

  • оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати;
  • проведення розрахунків за енергоносії, що споживаються бюджетними установами.

Обсяги міжбюджетних трансфертів в розрізі місцевих бюджетів, що мають взаємовідносини з державним бюджетом, будуть визначені на погоджувальних нарадах з ЦОВВ – головними розпорядниками коштів державного бюджету, що відбудуться у серпні. І визначені обсяги міжбюджетних трансфертів, і методику їх розподілу згодом розішлють в електронному вигляді корпоративною поштою на адресу департаментів фінансів обласних та Київської міської державних адміністрацій.

До того ж 29 серпня формування місцевих бюджетів та показники міжбюджетних трансфертів  на 2018 рік обговорять на нараді за участю представників всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування.



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

Освітні заходи

Освітні заходи

Отримайте нові знання

Взяти участь

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

Живе спілкування з редакцією















© Головбух: Бюджет, 2017. Усі права захищено
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

Тижневик «Головбух: Бюджет», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14859-3830Р від 29.01.2009

Журнал «Держзакупівлі», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 18739-7539Р від 14.02.2012

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах
Коте теж здивований, але…


він знає, що зареєструється і скачає файли.
57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль