text
Головбух: Бюджет

Капітальний ремонт за додаткові кошти: чи проводити процедуру закупівлі

  • 22 серпня 2017
  • 938

Замовник отримав субвенцію і планує спрямувати ці кошти на капітальний ремонт. Вартість закупівлі буде меншою від вартості, яка визначена закупівельним законодавством для проведення процедур закупівель. Як у такому разі бути замовнику: проводити допорогові торги чи процедуру закупівлі?

Якщо замовник вирішив провести капітальний ремонт за додаткові кошти, визначити порядок проведення закупівлі йому допоможуть норми Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922).

Частина 1 статті 2 Закону № 922 стверджує, що цей Закон застосовують до замовників, у яких вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тис. грн., а робіт — 1,5 млн. грн. Отже, відштовхуватися потрібно від вартості робіт, які планує провести замовник. Дії замовника проаналізуємо далі у конкретній ситуації.

Виконавчий комітет отримав субвенцію, і тендерний комітет планує витратити її частину — 1410 тис. грн. — на капітальний ремонт міського будинку культури (заміна вікон, системи опалення і т. ін. — окремий проект). Але в цьому році вже проводили капітальний ремонт даху міського будинку культури (окремий проект) на 418 тис. грн. за кошти міського бюджету. Наступний капітальний ремонт проводити через тендер? Чи можна провести й допорогову закупівлю на цей окремий проект за виділеними додатковими коштами?

Визначаємо предмет закупівлі для капітального ремонту

Роботи — це проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення підприємств та супровідні роботам послуги. Зокрема, геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт (п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).

Предмет закупівлі робіт визначають відповідно до розділу ІІI Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі — Порядок № 454).

З аналізу норм Закону № 922 та Порядку № 454 бачимо, що предмет закупівлі робіт замовник визначає:

  • за пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону № 922 за об’єктами будівництва;
  • з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301;
  • із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої — п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника.

ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 не містить визначення терміна «об’єкт будівництва», а лише відсилає нас до ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво». У якому і знаходимо (п. 3.12 розділу 3 ДБН А.2.2-3-2014) визначення визначає об’єкт будівництва — це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

Отже, предмет закупівлі робіт з капітального ремонту даху міського будинку культури визначають за об’єктом будівництва.

Якщо замовник на момент планування першої закупівлі робіт з капітального ремонту даху міського будинку культури на 418 тис. грн. за кошти міського бюджету об’єктивно не мiг передбачити потребу в закупівлі робіт з капітального ремонту за цим самим об’єктом будівництва ще на 1410 тис. грн. (за окремими проектами), друга закупівля вважатиметься новим предметом закупівлі.

Визначаємося з процедурою закупівлі для капітального ремонту

Рiшення про застосування Закону про публічні закупівлі замовник приймає на основі очікуваної вартості предмета закупівлі робіт з капітального ремонту міського будинку культури в сумі 1410 тис. грн.

Оскільки вона є меншою за вартісний порiг у 1,5 млн. грн., то Закон про публічні закупівлі можна не застосовувати, а  укласти прямий договір.

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

Освітні заходи

Освітні заходи

Отримайте нові знання

Взяти участь

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями з передплати і станьте читачем тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» та журналів «Головбух: Праця та зарплата» і «Держзакупівлі» просто зараз

Ми в соцмережах
Бажаєте завантажити файл?!



Зареєструйтесь, будь ласка!

30 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 30 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Зареєструймо наші взаємини!

І я спрощу Ваше життя:

  • допомагатиму розв'язувати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

  • Щиро Ваш, портал «Головбух: Бюджет»

    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    на реєстрацію знадобиться лише 30 секунд
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль